Reseforum
»
Oceanien
»
Australien
»
Plugga i Australien
|
Hej! Jag funderar på att plugga ca 10 månader i Brisbane, Australien till hösten. Är det någon annan som funderat på samma sak, eller redan gjort det? Hör gärna av er till mig! olsson_teres@hotmail.com
|
|
|
|
|
|
|
Jag är också sugen på att plugga utomlands...Kanske Australien! Någon som har testat det? Har förstått att det är relativt dyra utbildningar, men det kanske är värt det?
|
|
|
|
|
|
|
Jag är oxå jätte sugen på att plugga utomlands. Jag vill inte bara kvar här i Sverige. Och saken är den att jag har hört att Australien ska vara ett så sjukt fint land!
|
|
|
|
|
|
|
Är det inte svårare att få plats på en utbildning utomlands?
|
|
|
|
|
|
|
Mitt tips är att skriva in er på en högskola/universitet här i Sverige på någon linje som är rätt så universell. så fort ni kommer in på skolan så ansök om att bli utbytesstudent. Alla universitet i Sverige är kopplade till ett utbytesystem som kan göra det enklare för dig att få en plats på en skola i t.ex. Australien. Ett annat tips inför resan är att bli mentor för utbytesstudenter på universitetet i sverige. Du lär dig språk, lär dig om andra kulturer och får nya vänner att besöka över hela världen!
|
|
|
|
|
|
|
Vad hade ni tänkt att plugga i Australien då?
På en utländsk skola eller på en svensk via distans?
|
|
|
|
|
|
|
En vän till mig pluggar just nu i australien. Han festar hela tiden och hittar på en massa med de andra utbytesstudenterna. Själv har jag ansökt om att få plugga i hong kong men ångrar mig nu starkt och vill hellre åka till australien. studierna är tuffa om man inte är bra på engelska och tentora är tuffa har jag fått höra av honom.
|
|
|
|
|
|
|
Man kan ju plugga på en svensk utbildning fast på distans!! Kan du vara var du vill i världen!!
|
|
|
|
|
|
Reseforum
»
Oceanien
»
Australien
»
Plugga i Australien
Gå till
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.