Användarnamn: Lösenord:    
Markera som favorit
tågresa till shang mai
elisabet Offline
#1 skrivet : den 19 september 2007 17:16:43
Gick med: 2007-09-19

Har någon åkt nattåg från hua hin norrut till chianmai. Ärt det värt resan?
Alltså gärna åsikter om både tågresan och om chian mai.
ServaMeServaBote Offline
#2 skrivet : den 4 oktober 2010 18:54:07
Gick med: 2010-10-04

Jag har bara rest från BKK till Chiang Mai, vilket var en behaglig resa med buss. Jag var i Chiang Mai under loy krotong festivalen vilket gjorde att det var lite extra festligheter och mycket folk där. Det bästa med min vistelse i Chiang Mai var trekkingen jag och min kompis gjorde under två dagar. Det var tufft: riktigt varmt och tuff terräng. Men så nöjd man kände sig när man satt med resten av gruppen vid lägerelden på kvällen! Och jag har nog aldrig kännt mig förtjänt av en thaimassage...

Ytterliggare ett tips: Gå en matlagningskurs! Då får man möjlighet att smaka flera av thailands härliga rätter.
Kenji Offline
#3 skrivet : den 24 oktober 2010 17:46:07
Gick med: 2010-10-24

Tänk på vad det är för platser du bokar.. Jag har hört om att det finns väldigt obekväma platser om man bokar billigt..
virvelflickan Offline
#4 skrivet : den 17 november 2010 09:24:18
Gick med: 2010-10-05

Jag har också åkt tåg från Bangkok till Chiang Mai, nattåget. Var absolut helt oki.

Sen själva stället är klart värt ett besök! Vi var där när det var nån typ av festival, förmodligen den som nämns ovan. Det var en upplevelse Smile

Trekking blev det oxå, det rekommenderar jag! Men kolla runt lite innan ni bokar! Dom erbjuder väldigt olika saker så se till att ni får det som passar er!
Användare som läser tråden
Gäst
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)