Användarnamn: Lösenord:    
Markera som favorit
Australien
lundgrenper Offline
#1 skrivet : den 7 juni 2005 09:24:42
Gick med: 2005-06-07

Jag och min vän Fredrik åker ner till Australien i mitten av september. Någon fler som kommer i den vevan?
malle Offline
#2 skrivet : den 26 juni 2005 18:10:47
Gick med: 2005-06-26

Jepp!
Jag och tre tjejkompisar åker till Sydney i Oktober.
Ska bli jätteroligt. Vi hade tänkt fira nyår i Sydney och sedan dra vidare.

Ha det bra
simon22 Offline
#3 skrivet : den 10 december 2005 15:13:23
Gick med: 2005-12-10

Nyår I Sydney är nog inte den bästa idén, om ni ska ut till någon pub eller klubb. Se då till at gå ditt när ni vaknar på morgonen. Sätt er vid ett bord och lämna det innte på hela dagen. Det kommer vara otroligt mycket folk.

Vid 00 slaget så är det en bra ide att gå ut på The eye of London bron asså den där jätte stora som är så välkänd och se på fyrverkeriet, där får ni också vara ute riktigt tidigt.

Bondi kommer också vara fullt hela dagen, (specielt med engelsmänn, om det är bra eller dåligt får ni själv avgöra) Allt jag kan säga är att jag tyckte det var för mycket folk under nyår.

Men ändå ni kanske upplever det som mycket roligare

Lycka till och ha det så roligt. Gott nytt år.
cpgrisen Offline
#4 skrivet : den 4 oktober 2010 09:40:59
Gick med: 2010-10-04

Kan man åka charter till Australien?
maria_pahl Offline
#5 skrivet : den 4 oktober 2010 15:38:59

åkte till Australien på work and travel visum 2003. Man borde ju kunna åka dit på charter men jag anser att man behöver minst 1 månad för att hinna se allt!
Underbart land!
Scout Offline
#6 skrivet : den 4 oktober 2010 18:41:21

Det är ett otroligt stort land, så det är nog svårt nästan oavsett hur länge man är där att hinna med och se och uppleva allt.

Jag rekommenderar Sidney, en fantastiskt vacker storstad. Här finns allt från måsten som Operahuset, Harbor Bridge och det gigantiska aqvariet med alla världens mest spektakulära fiskar och hajar - till stora parker och mysiga promenadstråk. Att åka en tur med någon av kanalbåtarna tipsar jag också om för den som gillar att se staden från sjön!
Att besöka Sidney Zoo är också något som gör att man förstår precis vad det var den äventyrlige Krokodiljägaren föll för när det kommer till Oceaniens djurliv.

Därefter en tur längs östkusten, upp mot de fina stränderna. Port Douglas är en mysig stad som bjuder på mycket. Då är det nära till Stora Barriärrevet som inte heller bör missas.

Inåt landet är det också trevligt med en tur till Blue Mountains för att gå en tur i de stora euqalyptusskogarna. Här hittar man också bergsformationen "Tre systrar". För den som gillar ett mysigt bad finns det koncentrerad euqalyptusolja som sprider en väldoft och ger ro.
hawthorn Offline
#7 skrivet : den 5 oktober 2010 20:56:29
Gick med: 2010-10-05

jag säger bara akta dig för krokdiler
anella Offline
#8 skrivet : den 14 oktober 2010 23:02:20
Gick med: 2010-10-14

hawthorn skrev:
jag säger bara akta dig för krokdiler

haha ja australien har många farliga djur. vattnen e fulla med hajar också
Citruz Offline
#9 skrivet : den 24 oktober 2010 16:21:13
Gick med: 2010-10-24

Jag har två vänner som är där och lever livet nu. En av dem har precis fått sitt första jobb där - som bikinimodell! =)
Baklava1 Offline
#10 skrivet : den 13 november 2010 17:42:07
Gick med: 2010-10-05

Min kompis återvände nyligen från Australien för att hon praktiserade i en djurpark i Australien.
Fick kolla på bilder och miljön där var inte alls som jag trodde. Det är mycket mer tropisk/fuktig klimat där än torr öken klimat som man nästan alltid får se i tv.
Användare som läser tråden
Gäst
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)