Användarnamn: Lösenord:    
Markera som favorit
OpenID
joakim Offline
#1 skrivet : den 24 juli 2010 20:23:01
Gick med: 2004-08-05

Hej,

ni borde överväga att göra som de flesta andra Sociala Media siterna och stödja saker som OpenID etc. Dvs tillåta att en individ som är inloggad i t.ex. Facebook också kan bli medlem här på Resejournalen.

Hur är det med RSS flöde / Twitter etc från Resejournal? I stället för eller som komplement till mail.

/Joakim
Andreas Offline
#2 skrivet : den 24 juli 2010 22:37:41
Gick med: 2003-08-09

Joakim skrev:
Hej,

ni borde överväga att göra som de flesta andra Sociala Media siterna och stödja saker som OpenID etc. Dvs tillåta att en individ som är inloggad i t.ex. Facebook också kan bli medlem här på Resejournalen.

Hur är det med RSS flöde / Twitter etc från Resejournal? I stället för eller som komplement till mail.

/Joakim

Hej

OpenID är faktiskt intressant och jag har tittat på det. Det finns inga konkreta planer på att implementera det på Resejournalen men jag är lite sugen faktiskt. Mycket för att det ska vara enklare att bli medlem på Resejournalen om man redan är medlem på t.ex. Facebook sedan innan.

Samma sak gäller egentligen RSS-flöde. Jag har tittat på det men jag har inte kommit fram till exakt vad som ska ha RSS-flöde? Vad skulle det passa till? Artiklarna? Resejournalerna?

/Andreas
joakim Offline
#3 skrivet : den 25 juli 2010 10:33:22

Andreas skrev:
OpenID är faktiskt intressant och jag har tittat på det. Det finns inga konkreta planer på att implementera det på Resejournalen men jag är lite sugen faktiskt. Mycket för att det ska vara enklare att bli medlem på Resejournalen om man redan är medlem på t.ex. Facebook sedan innan.

Jo precis, det ska ju vara så smidigt som möjligt att bli medlem samt att propagera informationen vidare. Det borde gör att fler hittar hit.

Andreas skrev:

Samma sak gäller egentligen RSS-flöde. Jag har tittat på det men jag har inte kommit fram till exakt vad som ska ha RSS-flöde? Vad skulle det passa till? Artiklarna? Resejournalerna?

Jag tänkte själv i första hand på resejournalerna, men det klart att även artiklar kanske är intressant att kunna följa, t.ex. om man tillåter ett sökuttryck i RSS-flödet t.ex rss?s=thailand för alla artiklar som taggats med/handlar om "thailand"
Andreas Offline
#4 skrivet : den 25 juli 2010 12:03:41

Joakim skrev:
Jag tänkte själv i första hand på resejournalerna, men det klart att även artiklar kanske är intressant att kunna följa, t.ex. om man tillåter ett sökuttryck i RSS-flödet t.ex rss?s=thailand för alla artiklar som taggats med/handlar om "thailand"

Spännande, jag visste inte att man kunde ha sökuttryck i RSS-flödet. Jag ska titta på närmare på det. Tack för tipset...
joakim Offline
#5 skrivet : den 25 juli 2010 20:16:18

Andreas skrev:
Spännande, jag visste inte att man kunde ha sökuttryck i RSS-flödet. Jag ska titta på närmare på det. Tack för tipset...

Nja, men man kan ha valfri länkar till ett RSS flöde... dvs ett som innehåller sökuttrycket som sedan är underlag för vad som rendereras.
Andreas Offline
#6 skrivet : den 31 augusti 2010 00:23:25

Från och med idag kan man logga in med hjälp av OpenID på Resejournalen Smile

Jag skrev lite om det i Bloggen.
Plus att jag skrev några hjälpsidor som beskriver hur det fungerar: Vad är OpenID?

Det tog ett tag att implementera men nu fungerar det BigGrin
joakim Offline
#7 skrivet : den 31 augusti 2010 06:12:31

Superbra jobbat!

Jag testade just att koppla mitt Twitter konto men det såg lite konstigt ut... Funkade det?
Andreas Offline
#8 skrivet : den 31 augusti 2010 08:38:11

Tack Smile

Nej, tyvärr gick det på tok. Jag fick dock en felrapport skickat till mig och jag har åtgärdat felet och lagt ut en ny version av Resejournalen så du skulle kunna testa igen och se om det går bättre nu.
joakim Offline
#9 skrivet : den 31 augusti 2010 15:04:43

Perfekt, jag testade just och det fungerade ju bra!

Möjligen vore det ju bra med en lite annorlunda layout i inloggningsrutan, där du bör ha med "OpenID" som alternativ till användarnamn/lösenord... Nu fick jag klicka iväg lite och det var kanske inte så intuitivt.
Andreas Offline
#10 skrivet : den 4 oktober 2010 00:45:39

Idag la jag ut en ny version av Resejournalen och nu kan man följa en resejournal med hjälp av ett RSS-flöde Cool

Tack för tipset!
maria_pahl Offline
#11 skrivet : den 4 oktober 2010 15:48:31
Gick med: 2010-10-04

Jättebra tips! Det var ju supersmidigt nu att logga in via sitt gogglekonto!
Användare som läser tråden
Gäst
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)