|
Skall åka till Marocko på en veckas semester den 3 november. Undrar om någon har några tips och dela med sig av? Vad kan man räkna med för väder? Finns det bankomat eller måste man ha kontanter med sig? Hur är stranden? / AA
|
|
|
|
|
|
|
Jag får väl ta och svara på mitt eget inlägg eftersom ingen annan har gjort det. Någon annan kanske kan ha nytta av mitt svar!
Vädret var toppen utom första dagen då det var mulet. Resten av veckan var det över 30 grader i luften och mer än 20 i vattnet. Vilket innebar mycket bad och sol. Långgrunt men man behövde trots det inte gå ut långt för att bli doppad pga de maffiga vågorna. Man fick inte heller gå speciellt långt ut för badvakterna. Stranden var enorm, en mil lång sandstrand som var bred också. Längst upp mot land så var det privata områden där man kunde hyra solstol och slippa försäljare. Där nedanför så var det en bred allmän strand. Kändes skönt att ha ett stort område att röra sig på till skillnad från de privata hotellstränderna i Egypten! Fin och härlig sand att promenera på.
Bankomat var inga bekymmer. Fanns massor. Vi hade med oss endel Euro ner, men sen tog vi ut i bankomat. Växlade våra euro till dirham gjorde efter hand i hotellreceptionen.
|
|
|
|
|
|
|
Hur mycket kostade det för dig? Nyfiken bara ^
|
|
|
|
|
|
|
Var i Marocko i januari 2007. Ett tips är att testa på att vågsurfa där- det är riktigt bra vågor och finns en hel del duktiga intruktörer. Fick resan till ett bra paket pris via Ving, surfingen bokade jag dock själv.
|
|
|
|
|
|
|
Jag och min syster funderar på att åka till Marocko i augusti. Är det olidligt varmt där då eller hur är det? Vad finns det att göra förutom surfing? Gärna lite bra tips också vad man bör tänka på.
/Evve
|
|
|
|
|
|
|
HUr mycket fick du ge för din resa? Och vilket resebolag har du vänt dig till?
|
|
|
|
|
|
|
Är Marocko ett barnvänligt resmål? Får en känsla av att det kanske är lite stökigt. Jag tänker som ett alternativ till Blue Village Teneriffa eller Thailand typ.
|
|
|
|
|
|
|
bankomater finns, fast det beror kanske på vart i marocko man ska åka .
|
|
|
|
|
|
Gå till
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.