Användarnamn: Lösenord:    
2 Sidor12>
Markera som favorit
Resa runt i USA!!!
hankis Offline
#1 skrivet : den 27 mars 2006 16:18:49
Gick med: 2006-03-27

hej!

Jag ar en tjej pa 21 ar som har planer pa att dra till USA nasta manad och resa runt. Problemet ar att jag inte har nagon att resa med. Platser jag vill uppleva ar New York, Chicago, Washington, Niagarafallen, Miami/Florida, LA, San Fran, Las Vegas, Hollywood!! later det intresant? Tveka inte att hora av dig sa kan vi fa galet kul!!

MVH
Hanna

hanna_ka84@hotmail.com
maria_pahl Offline
#2 skrivet : den 4 oktober 2010 15:37:15
Gick med: 2010-10-04

Blev det nån roadtrip? Vore kul att höra och har du några tips på vad man bör se på en liknande resa?
amicella Offline
#3 skrivet : den 4 oktober 2010 19:44:28

Joo, skulle vara intressant att höra hur det gick för dig i USA. Själv skulle jag kunna tänka mig att resa runt i södra USA, sydstaterna känns lockande, det är lite mystiskt och lantligt mysigt där tror jag Smile hehe.
ServaMeServaBote Offline
#4 skrivet : den 4 oktober 2010 19:47:53

Mitt drömresemål är just USA. Hur mkt tid behöver jag för en ordentlig roadtrip där för att hinna se alla "måsten"?
AlexHansson Offline
#5 skrivet : den 4 oktober 2010 19:51:51

Hoppas det var kul! Om du nu åkte dvs.
unixfood Offline
#6 skrivet : den 4 oktober 2010 22:46:10

Jag är också nyfiken på om det blev någon resa!
annieekblom Offline
#7 skrivet : den 5 oktober 2010 17:25:19
Gick med: 2010-10-05

Åhh vad roligt! Om några åt skulle jag själv vilja göra det Smile
azqt Offline
#8 skrivet : den 5 oktober 2010 17:39:27

Jag blev lite nyfiken hur det gick för tjejen nu. Några uppdateringar?
turkost Offline
#9 skrivet : den 5 oktober 2010 17:46:31

Jaa, kan du inte berätta mer? Det vore väldigt kul att läsa om i alla fall. I fall du nu kom iväg?!
Stinabean Offline
#10 skrivet : den 6 oktober 2010 13:39:09
Gick med: 2010-10-06

Hej.

jag har själv rest runt i USA i tre månader med en kompis för 5 år sedan men så här i efterhand skulle jag nog rest själv. Man träffar så otroligt mycket människor när man reser och du hittar alltid några du kan hänga på. Vi köpte ett busspass så att vi kunde åka hur mycket buss vi ville.

Lycka till!
koohinoora Offline
#11 skrivet : den 6 oktober 2010 13:43:48

Skulle vart kul o höra huruvida det blev av eller inte Smile
lbergx Offline
#12 skrivet : den 6 oktober 2010 19:18:41

Stinabean skrev:
Hej.

jag har själv rest runt i USA i tre månader med en kompis för 5 år sedan men så här i efterhand skulle jag nog rest själv. Man träffar så otroligt mycket människor när man reser och du hittar alltid några du kan hänga på. Vi köpte ett busspass så att vi kunde åka hur mycket buss vi ville.

Lycka till!

Har hört att bussresande i usa är ganska så krångligt. Det tar tid och håller sällan några tidtabeller. Standarden på bussarna kan variera mkt också. Men är det nåtgot du rekommenderar att åka buss? Speciella bussbolag som är bra?
Andreas Offline
#13 skrivet : den 11 oktober 2010 22:08:07
Gick med: 2003-08-09

Jag och min flickvän (numer min fru) åkte runt i USA i augusti / september 2001 och det var superroligt. Vi åkte med bussbolaget som heter Greyhound. För att få ner priset åkte vi vissa sträckor på natten och sov på bussen och de andra nätterna sov vi på vandrarhem. Standarden var ju inte så mycket att hänga i julgranen men det var ju inte dåligt men det är nog fördel om man inte har så stora krav men det går att komma runt USA riktigt billigt!

De stopp vi gjorde var Seattle, San Francisco, Los Angeles, Las Vegas, Flaggstaff (Grand Canyon), Washington, New York. Vi hade köpt busspass för tre veckor och när vi var i New York så hade vi några dagar kvar så då passade vi på att åka till Niagarafallen också BigGrin

Bland annat var vi i World Trade Center-byggnaden och åt glass ca två veckor innan terrorattentatet Scared

Jag har inga minnen av att vi hade problem med att bussen inte följde tidtabellen. Det enda jag kommer ihåg var att vi höll på att missa en buss på grund av att vi hade bytt tidzon men det är ju en annan femma LOL
LindaEliasson Offline
#14 skrivet : den 12 oktober 2010 11:24:08
Gick med: 2010-10-09

Jag tycker helt klart att ni skall testa Route 66!

Det är juh en legendresa du kan göra här!

Se bland annat:

Illinois

Missouri

Kansas

Oklahoma

Texas - Tipsar om Cadillac Ranch

New Mexico

Arizona - Här tipsar jag om att du skall se Cool springs camp

California
teambe Offline
#15 skrivet : den 12 oktober 2010 13:56:29
Gick med: 2010-10-10

Resa runt i USA är underbart! Jag tycker bussarna fungerar bra om man vill ta sig från A till B men om man verkligen ska få ut något av sin resa behövare man tillgång till bil (i alla fall emellanåt, inte i städerna såklart). Bussarna har rykte om sig att vara osäkra på vissa linjer så en rekommendation kan vara att sitta nära busschaffisen, fast jag har aldrig råkat ut för något (amerikaner kan vara lite nojiga av sig...)
LindaEliasson Offline
#16 skrivet : den 12 oktober 2010 18:14:59

Bussar osäkra?

Nej det har jag aldrig hört talas om, eller vilka bussar menar du? De som finns just för sådana resor och roundtrips är det juh mest turister osv...

Men det måhända att vissa kommunalabussar skulle vara suspekta..

ROute 66 är ett måste.. Se till att hyr en bil och sen åker ni lite som ni vill.. Nu behöver ej anpassa er efter bussarnas tider och andra resenärer..
Viktigt vid hyrbil är dock att ta en fullförsäkring! föraren mpste vara över 25 år
lbergx Offline
#17 skrivet : den 13 oktober 2010 19:12:27

Andreas skrev:
Jag och min flickvän (numer min fru) åkte runt i USA i augusti / september 2001 och det var superroligt. Vi åkte med bussbolaget som heter Greyhound. För att få ner priset åkte vi vissa sträckor på natten och sov på bussen och de andra nätterna sov vi på vandrarhem. Standarden var ju inte så mycket att hänga i julgranen men det var ju inte dåligt men det är nog fördel om man inte har så stora krav men det går att komma runt USA riktigt billigt!

De stopp vi gjorde var Seattle, San Francisco, Los Angeles, Las Vegas, Flaggstaff (Grand Canyon), Washington, New York. Vi hade köpt busspass för tre veckor och när vi var i New York så hade vi några dagar kvar så då passade vi på att åka till Niagarafallen också BigGrin

Bland annat var vi i World Trade Center-byggnaden och åt glass ca två veckor innan terrorattentatet Scared

Jag har inga minnen av att vi hade problem med att bussen inte följde tidtabellen. Det enda jag kommer ihåg var att vi höll på att missa en buss på grund av att vi hade bytt tidzon men det är ju en annan femma LOL

Kommer du ihåg vad ett busspass kostade på ett ungefär?
muddytrousers Offline
#18 skrivet : den 13 oktober 2010 20:31:53

Västkusten är underbar, samt ökenstaterna. En liten pärla som jag inte tycker man ska missa är Utah. Fast jag inser att man inte kan täcka allt i en trip. Texas är en hel resa för sig, New England förtjänar också en månad minst. Catskill mountains är en annan pärla inte långt från NYC om man bara vill göra en liten biltrip utanför storstaden.
Andreas Offline
#19 skrivet : den 19 oktober 2010 01:04:23
Gick med: 2003-08-09

lbergx skrev:
Andreas skrev:

Kommer du ihåg vad ett busspass kostade på ett ungefär?

Då kostade busspasset 2622kr men det lär ju ha ändrats nu Smile
Citruz Offline
#20 skrivet : den 24 oktober 2010 15:36:37
Gick med: 2010-10-24

Las Vegas är ett måste, dock vädligt kommersiellt och överdrivet. Men det är lite vad hela USA handlar om. Allt ska vara over the top med allting, och om man någonstans ska hitta USA:s lekplats så är det definitivt Las Vegas. Underbart kul men håll i pengarna. ;P
Användare som läser tråden
Gäst
2 Sidor12>
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)