Användarnamn: Lösenord:    
Markera som favorit
Förslag - Medlemmar
Alexander Offline
#1 skrivet : den 31 mars 2010 22:56:27
Gick med: 2010-02-21

Ja vad ska man göra för att få ett aktivare forum och community? Det ska ju på något sätt snurra runt och gå som på räls. Gäller att få folket att stanna.

Resejournalen borde kanske söka sig till äldre som verkligen brinner för att resa. Reklam på något lokalt sätt. Kanske ett större samarbete med andra hemsidor som gör samma sak?

Fram med förslag! BigGrin

Xj600n Offline
#2 skrivet : den 6 april 2010 21:38:08
Gick med: 2010-03-17

Confused
Oj hmm svårt..
vi är ju inte så många som hittat hit

Utlys en bloggtävling och få gratisguiden att tipsa om den då brukar det dra lite folk...
Alexander Offline
#3 skrivet : den 25 maj 2010 16:37:25
Gick med: 2010-02-21

Mm. Men dom har ju kört med biobiljetter men det behövs något mera. Något som sticker ut.

Bored
maria_pahl Offline
#4 skrivet : den 4 oktober 2010 15:50:35
Gick med: 2010-10-04

Jag tycker att det är en bra kampanj som ni har nu! Det gör så mig mer aktiv, bio är ju trevligt ännu trevligare om det är gratis!
lilinx3 Offline
#5 skrivet : den 4 oktober 2010 18:02:56

vet inte om jag håller med maria där.. forumet kommer att få en BOOM av inlägg nu medan ni har denna kampanj, sen kommer folk en och en att lämna. Anledningen till detta är de många människor som blev medlemmar endast pga av biobiljetterna. Det gäller att nå ut till de människor som verkligen behöver hjälp med resor / älskar att resa. Tyvärr har jag ingen superb idé just nu, men jag hör av mig ifall jag kommer på något.
Sarzzy Offline
#6 skrivet : den 4 oktober 2010 21:01:03

Jag tror att du har delvis rätt Lilinx3, många är här pga biobiljetterna, men det är ett stort jobb att skriva ihop 25 inlägg om som inte ska räknas som nonsens. Jag tror att visst kommer folk att lämna sidan, men det finns också dem som stannar kvar som faktiskt har hittat ett bra reseforum. Men försök att marknads för er mer på facebook.
Men det är svårt.
toboll Offline
#7 skrivet : den 4 oktober 2010 22:45:40

Bannersutbyte med andra ressidor kanske? Då får ni in rätt publik till er sida.
unixfood Offline
#8 skrivet : den 4 oktober 2010 22:58:23

Det känns lite tråkigt att komma in och upptäcka att senaste inlägget i ett forum är från 06...
unixfood Offline
#9 skrivet : den 4 oktober 2010 23:02:06

Ja precis som någon skrev så tror jag också på marknadsföring via Facebook. Det är synd med en sida som inte har så många besökare när den kan vara så bra. Jag erkänner att jag kom förbiobiljetterna men jag tror att jag kommer att stanna här då jag gillar att resa, vill resa hela tiden och att jag även kan förmedla mina upplevelser till andra!
Deliquate Offline
#10 skrivet : den 5 oktober 2010 00:46:17

Mm, jag känner igen det där med att man går med i ett forum, skriver ett par inlägg och sen går man med i ett annat forum, skriver några inlägg där osv... Alltid svårt att komma på något som får folk att stanna. Men tävlingar lite då och då funkar på mig, även tips och rabatter samt bilder, jag älskar bilder!

Själv kommer jag försöka hålla mig här ett bra tag - speciellt då man nu har blivit rejält resesugen. Har inte varit utanför Skandinavien på över 10 år (är 23), det ni Wink
Liljan Offline
#11 skrivet : den 5 oktober 2010 15:19:49

Alexander skrev:
Ja vad ska man göra för att få ett aktivare forum och community? Det ska ju på något sätt snurra runt och gå som på räls. Gäller att få folket att stanna.

Resejournalen borde kanske söka sig till äldre som verkligen brinner för att resa. Reklam på något lokalt sätt. Kanske ett större samarbete med andra hemsidor som gör samma sak?

Fram med förslag! BigGrin

Göra reklam för sig. Både till äldre och yngre. Gör trådar där det är lätt att starta en diskussion så kommer nog trådarna yngla av sig ännu mer ska du se.
torbjorn Offline
#12 skrivet : den 23 oktober 2010 17:38:48
Gick med: 2010-10-11

Det är helt klart att resejournalen måste bli mer känt bland de äldre. Jag erkänner att biljetterna drar. Men har nu läst många inlägg i forumet och det verkar vara bra. Jag tillhör de äldre som vill ut och se mer. Denna sida skulle kunna vara som A o. O inför nästa planering av resa. Samtidigt som man vill förmedla bra och dåliga erfarenheter. Ikonen skulle vara ett måste på skrivbordet ! Tävlingar är kul, kan göra forumet känt för den breda allmänheten.
Användare som läser tråden
Gäst
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)