Användarnamn: Lösenord:    
2 Sidor12>
Markera som favorit
NEW YORK CITY
peterw Offline
#1 skrivet : den 2 oktober 2006 07:37:17
Gick med: 2005-08-17

Jag älskar den staden och sparar för nästa resa dit.
Ngn som har speciella erfarenheter och guldkorn att dela med sig av?
Allt rör NYC skriv här och dela med Er.
Andreas Offline
#2 skrivet : den 8 oktober 2006 11:05:59
Gick med: 2003-08-09

Oj, det finns verkligen mycket att göra i NYC!

Nästa gång jag åker dit ska jag iaf se till att fixa biljetter till The Letterman Show eftersom jag inte hann det förra gången (jag såg dock Biff Henderson utanför inspelningsstudion sist! BigGrin ). Inspelningen är förövrigt på Ed Sullivan Theater på Times Square. I Chicago var jag på inspelningen av ett avsnitt av "The Jerry Springer Show" och det var iaf otroligt roligt...

Eftersom jag har blivit lite äldre och redan har varit i NYC en gång så skulle jag nog inrikta mig mer på museum (Guggenheim, The Metropolitan Museum of Art m.fl.), kanske gå på teater eller musikal. Framför allt skulle jag besöka Ground Zero eftersom vi var i WTC ett par dagar innan 9/11.

Andra saker jag är sugen på är att se sport t.ex. hockey på Madison Square Garden eller baseball på Mets Stadium eller Yankee Stadium. Sedan finns det ju alltid shopping på Fifth Avenue eller komediklubbar mm mm.
maria_pahl Offline
#3 skrivet : den 4 oktober 2010 15:34:56
Gick med: 2010-10-04

Var till NYC i våras, gick på en underbar walkingtour kring manhattan som handlade om mat, man fick provsmaka lite olika delikatesser och sen fick man massa information om staden också, väl värt!
julechka Offline
#4 skrivet : den 4 oktober 2010 18:27:12

jag blev totalt förälskad i staden. har en klasskamraat som bor där. han har rest tunt i usa och säger att NY är aldeles unik, det har en särskilt karaktär och atmosfär.
vi har t.ex sätt en man iklädd frak spela flyger på en McDonnalds- haha
jag kan recomendera att gå på musikal eller opera. vi har sätt fantomen. magik!
Manhattan Offline
#5 skrivet : den 4 oktober 2010 18:39:21

Detta är ju tråden för mig! Jag kan tom kalla mig fd New Yorker då jag bodde i staden i nästan 7 år. Och som jag saknar den. Nästa resa blir definitivt tillbaka till min förra hometown! Det man absolut inte får missa är Harlem med all sin historia. Det anordnas bra guidade turer på söndagar till flera kyrkor där- en gospel tour. Och så måste man ju besöka Apollo theater på 125e gatan!
janetgren Offline
#6 skrivet : den 4 oktober 2010 19:08:35

Har hört att Central Park ska vara äldigt fint på hösten så det är ju nått man kan åka till. Tips på billig shopping är att ta sig till Century 21 vid Ground Zero.

Ps. Åk inte för sent på året för då är det risk att det är för varmt så man inte orkar göra nått.
unixfood Offline
#7 skrivet : den 4 oktober 2010 22:42:44

NYC!
Ska åka till NYC och undrar samma sak som trådstartaren! Jag var där för två år sen men nu kom suget tillbaka igen! Ge mig lite tips tack!
unixfood Offline
#8 skrivet : den 4 oktober 2010 22:44:43

Förresten är det någon som vet något om en husbil som är som ett rullande kondis?? Det ska vara två killar som driver det och ska tydligen ha världens godaste bakelser. Tyvärr var det inte där då vi var där på hösten . Någon?
justkidz Offline
#9 skrivet : den 5 oktober 2010 10:49:27

Jag undrar också om någon kan tipsa om något bra. Själv har jag varit på moderna museet mm och gjort allt som man som turist bör göra men jag undrar om någon kan tipsa om något som inte år så turistaktigt om ni förstår vad jag menar. Magnolia Bakery är värt ett besök, gud vad goda Cupecaks de har där!
annieekblom Offline
#10 skrivet : den 5 oktober 2010 17:24:17
Gick med: 2010-10-05

Allt jag vet är vad jag fått höra av andra som åkt dit & det låter underbart! Min drömresa går dit helt klart! Smile
lbergx Offline
#11 skrivet : den 5 oktober 2010 19:01:05

Det ska finnas ett område med många outlet butiker i NY. Har för mej att det ska ligga ganska centralt och lättillgängligt. Någon som vet vad det heter?
Ninaa Offline
#12 skrivet : den 5 oktober 2010 20:34:46
Gick med: 2010-10-05

Min kusin var i newyork för några år sedan och han sa att det är ett väldigt fint ställe! Han var där dock på hösten men han sa att central park var riktigt fint då! Ett tips kanske att åka dit på hösten?
julechka Offline
#13 skrivet : den 6 oktober 2010 20:39:31

lbergx skrev:
Det ska finnas ett område med många outlet butiker i NY. Har för mej att det ska ligga ganska centralt och lättillgängligt. Någon som vet vad det heter?

Det finns mit emot grand zero centuri 24 - en outlet av märkeskläder. hur stor som helst: skor, man och dam kläder. billigt och finnt, lite rörligt dock och ganska begränsat med storlekar. vi har shoppat på vinterrean och det var bättre än vilken outlet som helstSmile
lbergx Offline
#14 skrivet : den 6 oktober 2010 20:57:59

julechka skrev:
lbergx skrev:

Det finns mit emot grand zero centuri 24 - en outlet av märkeskläder. hur stor som helst: skor, man och dam kläder. billigt och finnt, lite rörligt dock och ganska begränsat med storlekar. vi har shoppat på vinterrean och det var bättre än vilken outlet som helstSmile

Okej vad bra tack! Hur var prisnivån där nu? med tanke på en låg dollar borde det vara hyffsat billigt. Men det kanske var ett tag sen du var där?
revben Offline
#15 skrivet : den 8 oktober 2010 12:07:27
Gick med: 2010-10-08

Empire State Buiding på natten är ett måste. Utsikt över hela New York!
julechka Offline
#16 skrivet : den 8 oktober 2010 18:23:53

lbergx skrev:
julechka skrev:
lbergx skrev:

Okej vad bra tack! Hur var prisnivån där nu? med tanke på en låg dollar borde det vara hyffsat billigt. Men det kanske var ett tag sen du var där?

vi var där i januari 2008, dollar har legat på unifär samma som nu. det var rea där på vissa saker, den heter century 21. jag stavar fel på alla språk;( utan rean så märkes jeans typ dkny kostade 30 dollar. jag gillade deras skoravdelning, mumms
vflatan Offline
#17 skrivet : den 9 oktober 2010 15:10:06
Gick med: 2010-10-09

Softa lite i Central Park givetvis..

Sen bör du shoppa och besöka dessa:

- Tip Top Shoes

- Manhattan Mall Shopping Mall

Äta bör du göra här:

- Sushi of Gari 46 - ligger nära times square
muddytrousers Offline
#18 skrivet : den 9 oktober 2010 16:47:44

Jag älskar också New York! Mina favoritkvarter är the Villge och East Village. Jag skulle rekommendera att hänga lite vid Washington Square Park, flanera längs Bleeker street och alla hundratals små¨tvärgator där. Dricka lite kaffe och äta en canoli kanske. Sen skulle jag också ta en sväng till Thompkins Park och alla gatorna däromkring, äta i East village (lite punkigare och ruffigare än the Village men gott om schyssta och prisvärda ställen).

Hade jag en heldag över skulle jag åka till Coney Island, men det är lite väderberoende såklart.

Skulle kunna tipsa om hur mkt som helst, men man har ju sin egen stil på vad man gillar- Min mamma var med i NYC en gång och tyckte det var jätteroligt att gå på en gospelkonsert i Harlem tex.
vflatan Offline
#19 skrivet : den 9 oktober 2010 18:51:45

Varför drar du inte lite längre o kollar in the Bronx?
Där har du riktigt bra kvarter med både det ena och det andra...

Gällande mat ska du satsa på sushi 64.an
nati Offline
#20 skrivet : den 14 oktober 2010 23:17:47
Gick med: 2010-10-14

Ja New York är verkligen mitt drömresmål!! Har ngn tips på var man kan bo? Jag är väl medveten om att det är dyrt men var kan man få mest kvalitet för pengarna? Boendet får gärna ligga hyfsat centralt i de säkra delarna av New York!
Användare som läser tråden
Gäst
2 Sidor12>
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)