Användarnamn: Lösenord:    
2 Sidor12>
Markera som favorit
roliga aktiviteter i Göteborg? eller i närliggande områden,
micca Offline
#1 skrivet : den 6 oktober 2010 17:34:13
Gick med: 2010-10-06

Hej!
Som rubriken lyder -vad finns det för roliga saker att göra i Göteborg eller även i närliggande områden nu när kylan börjar krypa på oss? Smile
turkost Offline
#2 skrivet : den 6 oktober 2010 17:47:08
Gick med: 2010-10-05

Vad är du ute efter? Smile

Ge-kås, Ullared ligger ju rätt nära Gbg. Där kan du shoppa och ha det trevligt. Hyra en stuga och sedan shoppa inne på Ge-kås.

Du måste ju testa Göteborgshjulet också om du inte redan gjort det. Ball utsikt om inte annat Smile

jwahlby Offline
#3 skrivet : den 6 oktober 2010 18:04:51

Ullared är ett måste om du gillar att shoppa. Man känner sig som om man vore i himmelriketSmile

En annan sak du måste göra är att besköa Botaniska trädgården. Den är fantastisk och helt makalöst underbar.
johansdalen Offline
#4 skrivet : den 6 oktober 2010 22:30:02

Lisebergs julmarknad är ju riktigt trevlig och rekommenderas varmt!

Vill man röra sig lite längre är Varbergs fästning fin, särskilt på nyår då det skjuts ett stort fyverkeri där på tolvslaget (Pyrot - Chalmers).
Sarzzy Offline
#5 skrivet : den 6 oktober 2010 23:21:25
Gick med: 2010-10-04

Det beror ju alldeles på vad man gillar, men outleten Freeport, tror jag det hette, ligger ju en 45 min från gbg tror jag med pendel tåg, vilket enligt mig är helt klart värt ett besök. Även Universeum, vilket ligger brevid liseberg är väldigt spännande att gå och titta på med alla djur. Smile
Firenze Offline
#6 skrivet : den 6 oktober 2010 23:37:04

turkost skrev:

Ge-kås, Ullared ligger ju rätt nära Gbg. Där kan du shoppa och ha det trevligt. Hyra en stuga och sedan shoppa inne på Ge-kås.

Du måste ju testa Göteborgshjulet också om du inte redan gjort det. Ball utsikt om inte annat Smile

Det dåliga är bara att hjulet är så himla dyrt att åka! Kostar 90kr för en vuxen tror jag, ska man åka en familj plockar det på väldigt mycket pengar! Hade räckt att det kostat ca 50kr så tror jag många fler hade velat åka...
micca Offline
#7 skrivet : den 7 oktober 2010 18:42:43

turkost skrev:

Tack för tipsen!
men jag undrar... har hjulet samma utsikt som Lisebergstornet ungefär, eller skiljer det sig mycket? Smile
hemmamamma Offline
#8 skrivet : den 7 oktober 2010 19:53:04

Åka Älvsnabben. Universeum. Göteborgshjulet. Julmarknaden på Liseberg. Åka på hummersafari. Finns massor av shower att se.

johansdalen Offline
#9 skrivet : den 7 oktober 2010 23:48:25

micca skrev:
turkost skrev:

Tack för tipsen!
men jag undrar... har hjulet samma utsikt som Lisebergstornet ungefär, eller skiljer det sig mycket? Smile

De såtr rätt långt ifrån varandra och tornet är betydligt högre, men tyvärr är det inte aktivt längre. Det sitter däremot en ny karusell uppepå den som invigs nästa sommar som jag förstår det.

Hjulet kan absolut vara värt en snurr men man hinner se det man skall ett tag innan man får stiga av...
micca Offline
#10 skrivet : den 8 oktober 2010 19:38:12

Sarzzy skrev:
Det beror ju alldeles på vad man gillar, men outleten Freeport, tror jag det hette, ligger ju en 45 min från gbg tror jag med pendel tåg, vilket enligt mig är helt klart värt ett besök. Även Universeum, vilket ligger brevid liseberg är väldigt spännande att gå och titta på med alla djur. Smile

Hurdana är priserna på Freeport jämfört med nordstan te.x Smile?
CTN Offline
#11 skrivet : den 9 oktober 2010 13:42:17
Gick med: 2010-10-09

Finns många bra museum, jag rekommenderar Världskulturmuseet vid korsvägen som just nu har en bra utställning som heter Tokyo Fusion. Plus att det är gratis entré!
johansdalen Offline
#12 skrivet : den 9 oktober 2010 14:02:12

CTN skrev:
Finns många bra museum, jag rekommenderar Världskulturmuseet vid korsvägen som just nu har en bra utställning som heter Tokyo Fusion. Plus att det är gratis entré!

Du menar Kimono Fusion? 60:- entré så vitt jag kan se.
CTN Offline
#13 skrivet : den 9 oktober 2010 14:39:02

Det är Kimono Fusion jag menar. Såg nu på deras hemsida att dom tar 60kr för den utställningen. Allt annat är gratis. Märkligt. Jag var där på invigningsfesten o då kostade det givetvis men tänkte inte på att det skulle göra det annars. Annars är Destination X som handlar om resor väldigt bra o gratis Smile
vflatan Offline
#14 skrivet : den 9 oktober 2010 14:54:05

Hej..

Jag har också sett att FitnessFestivalen skall vara en riktig höjdare om man gillar kost och träning osv... Det är mer än bara kroppsbyggare som står på scen i små string och är inoljade!

tydligen skall det även vara en starkeman tävling i samband med detta!

Svenska mässan i Göteborg, vet inte vad inträde kostar men tror det ligger kring 100-200kr kanske som någon skrev tidigare..

Sarzzy Offline
#15 skrivet : den 9 oktober 2010 19:44:47

Man kan hitta en hel del fynd på Freeport, men det mesta är olika märken, men jag hittade en hel del när jag var där. Dock så brukar utbudet vara lite olika. Dem säljer i en butik, i alla fall sist jag var där Kosta Boda saker till väldigt bra priser. Smile
muddytrousers Offline
#16 skrivet : den 9 oktober 2010 22:42:25

Sjöfartsmuseet tycker jag är en bortglömd liten pärla. Det ligger vid Stigbergstorget, passa gärna på under helgerna då de har våffelbuffe-grädda så mkt du vill!

Annars är Åby simhall ett bra ställe, deras äventyrsområde livar definitivt upp en regnig eftermiddag. Både för pyttesmå som kan njuta i 34-gradersbassängen, lite större som kan tulta runt bland vattenspruande djur, barn och vuxna som gillar vattenrutsch och vi bekväma som helst softar i bubbelpoolen.
micca Offline
#17 skrivet : den 10 oktober 2010 10:22:26

vflatan skrev:
Hej..

Jag har också sett att FitnessFestivalen skall vara en riktig höjdare om man gillar kost och träning osv... Det är mer än bara kroppsbyggare som står på scen i små string och är inoljade!

tydligen skall det även vara en starkeman tävling i samband med detta!

Svenska mässan i Göteborg, vet inte vad inträde kostar men tror det ligger kring 100-200kr kanske som någon skrev tidigare..

Det låter trevligt ;-)
När är mässan?
Ninaa Offline
#18 skrivet : den 16 oktober 2010 17:02:12

Liseberg är ju en riktig poppis i Göteborg! Ett annat bra tips är GöteborgsOperan! Jag var där på studiebesök och det var riktigt intressant! Ett annat tips är att gå på nordstan och shoppa eller varför inte julmarknaden? Smile
thereze1 Offline
#19 skrivet : den 19 oktober 2010 19:00:05
Gick med: 2010-10-19

På vintern är det ju mysigt att gå på Lisebergs julmarknad, det kan jag rekomendera! Speciellt om snön hinner komma så man får den där julkänslan.
turkost Offline
#20 skrivet : den 20 oktober 2010 12:49:40

micca skrev:
Sarzzy skrev:

Hurdana är priserna på Freeport jämfört med nordstan te.x Smile?

Alltså, det är ju en outlet där priserna skiljer kanske med 200 kr.. Jag kollade i alla fall på lite kläder på Nike som jag gärna hade velat ha min ägo och då skiljde det sig kanske runt 200kr.

Sen kan det säkert skilja mer och mindre men beror väl på vad man är ute efter också-.
Användare som läser tråden
Gäst (2)
2 Sidor12>
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

Bli värdfamilj

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)