|
Hej Resejournalen. Jag ska åka på språkresa nu i sommar. Jag behöver verkligen en massa tips hur jag ska få min Språkresa så rolig och ihågkommen som möjligt. Jag ska åka på en gruppresa i sommar till Spanien. Jag har ganska svårt för Spanska också men jag har ju ett par månader kvar att lära mig det viktigaste. Har någon nån erfarenhet av detta?  Är skit nervös just nu!
|
|
|
|
|
|
|
Hur gick resan Basse? Vart åkte du? Hur länge var du borta? Hur mycket kostade det?
|
|
|
|
|
|
|
är också enormt nyfiken! Hoppas att basse fortfarande är kvar på forumet  . Jag har själv funderat på att ta en språkresa, men jag vågar nog inte hihi!!
|
|
|
|
|
|
|
Det viktigaste och roligaste är väl att man skaffar kompisar! Dom glömmer man ju inte. Och ta mycket kort ska man göra.
|
|
|
|
|
|
|
Jag skulle vilja studera engelska på universitetsnivå i USA. Någon som har erfarenhet av detta?
|
|
|
|
|
|
|
åå hur var det? jag själv har varit på språkresa för två somrar för, men jag åkte bara till malta och var där i tre veckor. så att jag var inte där så länge  men det var verkligen jätte roligt tycker jag!
|
|
|
|
|
|
|
Ja jag är också nyfiken på hur det gick!
|
|
|
|
|
|
|
Ett tips som min dotter ger är att på språkresan är det viktigt att inte bara hamna i en klick med andra svenskar, utan verkligen försöka få kompisar som pratar något annat än svenska.... Det får man ut så himla mycket av!
Lycka till!
|
|
|
|
|
|
|
Jag skulle också jättegärna åka, men det är ändå ett antal tusenlappar som går åt tyvärr. Även om det är förhållandevis billigt med tanke på hur mycket man får för pengarna.
|
|
|
|
|
|
|
Eva_O skrev:Ett tips som min dotter ger är att på språkresan är det viktigt att inte bara hamna i en klick med andra svenskar, utan verkligen försöka få kompisar som pratar något annat än svenska.... Det får man ut så himla mycket av!
Lycka till! Det verkar väldigt spännande. Att umgås med folk man inte förstår ett ord av gör ju att man lär sig kommunicera på andra sätt och tid nog så lär man sig språket. Det var väl så man lärde sig nya språk förr i tiden...
|
|
|
|
|
|
|
Språkresor är så himla dyra! Jag har väldigt länge velat åka men plånboken är för tom!
|
|
|
|
|
|
|
Ett billigare sätt att lära sig språket i ett land är att åka och jobba en sommar eller en månad utomlands. Får oftast boende och en liten lön om du betalar resa själv, du träffar folk från flera olika länder, ser en del av landet och går inte back i plånboken.
Man kan passa barn eller plocka frukt t.ex. Det finns en massa sådana jobb om man frågar via Arbetsförmedlingen. De har en särskild pärm för säsongsjobb och liknande. Kul och annorlunda smester.
Att passa barn i en utländsk familj var ett perfekt sätt för mig att få se en kutlur och lära mig språket ordentligt, fast jag var borta i tre månader...
|
|
|
|
|
|
|
Jag var på en språkresa i Tyskland för fyra år sedan. Då var jag 14 och jag hade jättekul så du lär ju klara dig alldeles utmärkt! Ha så kul!
|
|
|
|
|
|
|
ta med en kamera..  och varför inte skriva en dagbok? men vid kamera... kom ihåg att ta med eventuella adaptrar + extra film/minneskort om det skulle behövas. kanske också ett extra batteri?  blir trist om man inte kan ta några bilder pga. dött batteri/fullt minneskort...
|
|
|
|
|
|
|
Ett tips är ju att åka själv så man blir tvungen att söka kontakt med andra. helst då icke svenskar =) Jag va på språkresa till england när jag va mindre och det va bland det bästa jag har gjort! Men hade en komips med mej och det ångrade jag lite i efterhand, hade varit bättre att åka själv. Men värdfamiljen "förbjöd" oss att prata svenska och det var tur det även oc det till en början kändes fånigt att prata engelska med min kompis hela tiden.
|
|
|
|
|
|
|
Åka på språkresa är säkert jättekul!! Var går de populäraste språkresorna? När det var aktuellt för mig så tror jag att det var till England, men jag kom aldrig iväg, snyft!
|
|
|
|
|
|
|
Jag var på språkresa i Egypten på våren (med SI språkresor), varmt att rekommendera; jag träffade folk från hela världen och har numera ett underbart kontaktnät som gör det möjligt för mig att i framtiden kanske besöka platser jag aldrig annars skulle besökt! Dessutom lärde jag mig arabiska, fick ta del av en spännande kultur osv. osv. Språkresor är TOPPEN!
|
|
|
|
|
|
Gå till
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.