Användarnamn: Lösenord:    
Markera som favorit
Hurghada
millie Offline
#1 skrivet : den 11 mars 2005 21:16:18
Gick med: 2004-11-05

Hej!
Det verkar lite dött här på Egypten.
Jag och min familj ska åka till Hurghada med Apollo Smile,är det någon som har någon erfarenhet av det? Please svara, för på de andra
forumena är det dött!!!!
Andreas Offline
#2 skrivet : den 12 mars 2005 16:07:38
Gick med: 2003-08-09

Hej millie!

Om du kollar bland resguiderna här på Resejournalen så finns det en resguide på 18 sidor som bara handlar om Hurghada. Där kan du hitta mycket matnyttigt bland annat om olika resmål, egyptiska maträtter, vilka souvenirer man ska ta med sig hem, historia, utfärder och så vidare. En bra guide skriven av MyTravel.

Mvh Andreas
tommygonzo Offline
#3 skrivet : den 5 oktober 2010 10:26:53
Gick med: 2010-10-05

En sak som inte står med i guiden och som jag bara måste tipsa om är en restaurang som heter "Gaucho" och är en argentinks köttrestaurang. Tveklöst det bästa jag åt under min vistelse i Egypten.
Den ligger vid ett hotell som heter "golden sands" och mitt emot en italiensk restaurang som heter "mafia"
Hur som helst. Försök att ta er dit för den mat som normalt sett erbjuds i egypten har jag inte så mycket positivt att säga om men Gaucho hade extremt bra mat!
karlo21 Offline
#4 skrivet : den 5 oktober 2010 14:55:40
Gick med: 2010-10-04

Det går och hitta på vad som helst och man behöver ju inte tänka på priser så mycket för att det är nästan lite billigare än sverige 1 1/2 liter vatten kostar 4 kr. Hurghada har många privata stränder och om ni vill bada på någon av dessa är det bara att betala en liten avgift så går det bra. Populära ställen att ta sig till på kvällarna är baren Sekalla och Downtown.
Apollo Smile innebär att ett varumärke som man tagit fram för dem som söker ett mycket lågt och attraktivt pris på sin resa. Apollo Smile betyder att man inte har ett specificerat boende på resmålet och att man kan få bo på ett hotell som inte finns presenterat i det ordinarie programmet från Apollo. Det kan även ligga utanför orten som man bokas till. Men är det upplevelsen och priset som räknas mest så är detta en smart sätt att resa billigt.

De priser som Apollo Smile resorna har är boende och flyg i enklare hotell och lägenheter för minst två personer med dusch och WC.

Väldigt Smart val när man ska resa till Hurghada !
Stinabean Offline
#5 skrivet : den 7 oktober 2010 08:48:39
Gick med: 2010-10-06

Jag har varit i Hurghada en gång och skulle inte åka tillbaka men så blev jag också jättesjuk...
Ta med dig handsprit och sprita händerna direkt efter du tagit i pengar, tagit någon i hand eller ska ta något att äta. Jag spritade rätt flitigt men det räckte tyvärr ändå inte.

Passa dig om någon vill växla pengar med dig på gatan. Vi blev lurade en gång för mycket. Men annars finns ju allt man behöver för en solsemester...sol, vatten och god mat.

Lycka till !Cool
lbergx Offline
#6 skrivet : den 7 oktober 2010 22:29:17

Hurghada är väl inte det mest trivsamma resmålet. Inte för några år sen iaf. Det var mest en byggarbetsplats utan någon charm. Dock fint vatten och trevliga stränder, men stan kändes lite ödslig. Men det kan ju ha ändrats till nu?
CTN Offline
#7 skrivet : den 9 oktober 2010 14:21:14
Gick med: 2010-10-09

Precis som någon sa här är Hurgahada en stor byggarbetsplats. Om man jämför med Sharm el sheikh så är det väldigt smutsigt o fattigt o inte alls lika skyddat men en mer genuin känsla
alisa Offline
#8 skrivet : den 11 oktober 2010 21:51:06

har föräldrar och bror som vart dem men dem gillade inte stället. det var för smutsigt och folket var för jobbigt dem kunde inte vadra runt i stan för då började invånarna nästa dra in dem så att dem skulle köpa grejer
ServaMeServaBote Offline
#9 skrivet : den 12 oktober 2010 14:44:24

Sist jag var i Hurghada var i slutet av februari månad för ca fem år sedan och då var det riktigt varmt och skönt. Perfekt temperatur i vattnet för att snorkla, dyka och upptäcka det otroliga djurlivet under ytan!

Nu funderar jag på att åka tillbaka till jul i år och har hittat en del resor till OK priser. Men min fråga är hur klimatet är i december? När jag kikat på lite olika sidor på nätet verkar medeltemperaturen ligga på ca 15 grader. Kan det stämma? Låter lite väl kyligt tycker jag.
lbergx Offline
#10 skrivet : den 13 oktober 2010 19:09:42

Jag var där i januari för några år sen. Det är varmt och skönt på dagarna. Men långbyxor och tröja på när det är kväll. Därav en låg medeltemp. Men på dagtid kan man inte klaga på dålig värme.
thereze1 Offline
#11 skrivet : den 19 oktober 2010 19:47:08
Gick med: 2010-10-19

Jag har varit där 2 gånger. Var på ett djungeldisco, dansade under himlen i flera timmar, så roligt. Men passa på att snorkla, åka till Kairo för att se pyramiderna o åka på ökenresa, det är roligt, jag lovar. Egypten har mkt att erbjuda, o det finns ganska mkt butiker nu för tiden =)
Användare som läser tråden
Gäst
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)