Jag och min flickvän (numer min fru) åkte runt i USA i augusti / september 2001 och det var superroligt. Vi åkte med bussbolaget som heter Greyhound. För att få ner priset åkte vi vissa sträckor på natten och sov på bussen och de andra nätterna sov vi på vandrarhem. Standarden var ju inte så mycket att hänga i julgranen men det var ju inte dåligt men det är nog fördel om man inte har så stora krav men det går att komma runt USA riktigt billigt!
De stopp vi gjorde var Seattle, San Francisco, Los Angeles, Las Vegas, Flaggstaff (Grand Canyon), Washington, New York. Vi hade köpt busspass för tre veckor och när vi var i New York så hade vi några dagar kvar så då passade vi på att åka till Niagarafallen också
Bland annat var vi i World Trade Center-byggnaden och åt glass ca två veckor innan terrorattentatet
Jag har inga minnen av att vi hade problem med att bussen inte följde tidtabellen. Det enda jag kommer ihåg var att vi höll på att missa en buss på grund av att vi hade bytt tidzon men det är ju en annan femma