Användarnamn: Lösenord:    
Markera som favorit
Barnfamilj? Låt oss resa ihop!
catte Offline
#1 skrivet : den 7 oktober 2010 01:22:53
Gick med: 2010-10-06

Denna tråd är för att efterlysa och erbjuda semestrar ihop med andra barnfamiljer.

Skriv hur er familj ser ut (antal och åldrar), vilken slags semester ni önskar er (camping, solsemester, city, shopping, etc) och eventuella önskemål på resmål.

Man kan kanske dela en bungalow eller hyra en stor semesterlägenhet ihop. Tälta på samma camping och låta barnen leka.

Fördelar: Man kan hjälpa varandra med barnpassning, barnen kan leka med varandra (på svenska), man träffar nya människor och kanske får vänner för livet, man kan dela på utgifter (mat, billigare boka boende, dela på en minivan om man är två små familjer och liknande).
catte Offline
#2 skrivet : den 7 oktober 2010 01:27:32

Så kan jag börja med att efterlysa andra föräldrar, ensamstående eller i par, som vill umgås under deras Portugalsemester (jag bor där och träffar gärna andra svenskar m mina barn, pojkar som är 3,5 år och 1,5 år gamla- samt en pojke som ska komma i november)...

Bostad kan jag inte dela med er om ni kommer till Porto (där jag redan bor), men vi kan göra utflykter ihop, barnen kan leka.

Ska ni till södra Portugal kan vi dela på bostad mm för då kan jag åka ner och se det som en solsemester med mina barn. Kanske kommer jag då med bara ett barn eller två, eftersom jag är frånskiljd och tycker det blir mycket med alla tre på en gång...

catte Offline
#3 skrivet : den 7 oktober 2010 01:31:02

Ännu en efterlysning:

Nästa sommar/höst/vinter, 2011, skulle jag gärna åka med ngn, ensamstående eller ett par med barn, och min yngsta son (då ca 9 mån) till ett billigt men soligt resmål.

Söker sociala reskompisar som inte räds en mamma med barn, och som inte måste supa sig fulla för att ha kul.

Tänker mig en veckas eller några dagars semester.

Skulle kanske kunna åka med en annan vän men ser det som en spännande chans att möta nya människor så här.
Xj600n Offline
#4 skrivet : den 7 oktober 2010 10:51:52
Gick med: 2010-03-17

Vilket bra initiativ.

Vi har länge funderat på att göra samma sak. Tråkigt att resa själva när man har en kille på nu 6 år o inga kompisar som har barn i samma ålder som vill åka när vi vill...

Hoppas du får napp på någon bra reskompis.
Kenji Offline
#5 skrivet : den 24 oktober 2010 16:41:51
Gick med: 2010-10-24

Väldigt bra idé! Vilket bra sätt att ta nytta av varandra som familjer, det blir roligare när man är fler och man har sina vänner i sin ålder att umgås med än att man bara skulle åka med sin familj som man alltid är med..
Användare som läser tråden
Gäst
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)