Reseforum
»
Afrika
»
Egypten
»
Ett MÅSTE i Sharm-El-Sheikh
|
Jag måste bara tipsa om ett FANTASTISKT ställe att snorkla på. Det heter El Fanar och ligger en bit bortom Naama Bay. Man tar lättast en taxi dit. El-Fanar är en betalstrand och det kostar 30 Eg. pund och då ingår solstol. Där finns även en fin restaurang där de serverar jättegod pizza. En bit pizza och den lokala ölen Sakkara sen känns det kanon. Korallrevet är stort och det finns fantastiskt mycket att titta på. Helt otroliga fiskar och har man tur kommer även delfiner och simmar förbi. Det fick vi se.
|
|
|
|
|
|
|
Tack för ett bra tips! Detta ställe ska garanterat besökas nästa tur till egypten!!!
|
|
|
|
|
|
|
Det låter som ett jätte bra tips, inser att det var ett tag sedan som du tipsade om det, men vet du vad maten ligger på ungefär? Ska skriva ner detta tips så att jag vet den dagen jag besöker Egypten. =)
|
|
|
|
|
|
|
Nice tips, älskar att snorkla så det sparar jag tills den dagen \\Carina
|
|
|
|
|
|
|
mycket använbart tipps för min del, tack. funderar på att åka till egipten med familjen i vinter. är mamma ledig och har inte riktigt råd med en länge resa typ till thailand. har varit i e. 2 gånger redan men tycker om landet och kan återvända ditt en gång till. vi har ssnårklat i sharm el sheikh. jag var helt paff av alla underbara fiskar - så vackra färjer och plus sturlekar. pappegojafisken var "GIGANTISKA"
|
|
|
|
|
|
|
Tack för tipset! var ju där i Sharm el shaik förra förra året. Men jag lär åka dit någon gång igen, det var ju ett jättefint ställe tycker jag iallafall
|
|
|
|
|
|
|
Låter helt otroligt! Jag har själv funderat på snorkeltur i Egypten många år. Jag har dykarutrustning men den kan jag ju inte släpa med mig. Jag har hört att det är ganska mycket fiffel med uthyrningen i många delar av Egypten. Är det säkert att hyra eller ska man släpa med sig sin egna utrustning? /A
|
|
|
|
|
|
|
tack för tipset! har besökt sharm två gånger o den första gången bodde vi utanför stan o vid hotellets strand fanns ett jätte vackert korallrev, andra gången så bodde vi på ett annat hotell nära flygplatsen som inte alls hade lika fint vatten.
|
|
|
|
|
|
|
Åhh vilket bra tips!!! Ska jag lägga på minnet! 
|
|
|
|
|
|
|
tack för tipset . jätte bra då jag alltid velat snorkla. kommer definitivt åka till egypten till våren =) ser fram emot hela resan nu =)
|
|
|
|
|
|
|
Jag måste bara tipsa om att Blekingeflyg kommer att börja flyga till Sharm-El-Sheikh nu i vinter. Jättebra tycker jag som har nära till Ronneby flygplats!! Annars har vi ett par timmar till närmaste flygplats. Men jag slår ett slag för Blekingeflyg.
|
|
|
|
|
|
|
azqt skrev:Låter helt otroligt! Jag har själv funderat på snorkeltur i Egypten många år. Jag har dykarutrustning men den kan jag ju inte släpa med mig. Jag har hört att det är ganska mycket fiffel med uthyrningen i många delar av Egypten. Är det säkert att hyra eller ska man släpa med sig sin egna utrustning? /A Jag funderar på att åka till Egypten för att dyka. Vad menar du med att de fifflar med uthyrningen? Är de slarviga med utrustningen? Sköter de inte om den? Är det farligt att hyra där?
|
|
|
|
|
|
|
Tack för tipset! =) Har inte hört talas om det förut, men det ska väl inte vara så lätt att hitta smultronställen antar jag  Ska lägga det på minnet nästa gång jag besöker Egyptien.
|
|
|
|
|
|
|
tack så mkt för tipset!!! drömresan e nämligen till egypten och främsta orsaken är just dykning! så det e bra och samla på sig lite tips på bra ställen för dykning/snorkling  längtarrrr
|
|
|
|
|
|
|
tack för tipset! 
|
|
|
|
|
|
Reseforum
»
Afrika
»
Egypten
»
Ett MÅSTE i Sharm-El-Sheikh
Gå till
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.