Användarnamn: Lösenord:    
Markera som favorit
Boende Drömresa i Thailand!!!
ulrbe6 Offline
#1 skrivet : den 16 september 2007 09:46:51
Gick med: 2007-08-29

Flyger från Bangkok till Krabi för att sedan ta oss vidare uppmot Koh Samui och Koh Chang. Kambodja lockar, men vi är osäkra på om vi hinner på 3,5 v!!?? Hur gör vi med boendet, bokar vi det allt eftersom vi reser, eller ska vi boka hemifrån via nätet där det finns mängder att välja på. Inte alltid så billigt när man är en familj på 4 pers!!! Eller ska vi ha is i magen och boka på plats? Vi kan inte tänka oss att ta vad för boende som helst, det ska vá rent, finnas toa och dusch och helt så man inte får in en massa ovälkomna gäster (ormar...hua...)!!! Men bilder från nätet kan ju också visa sig vara något helt annat i verkligheten...
Tips mottages tacksamt! /Ulle
ServaMeServaBote Offline
#2 skrivet : den 4 oktober 2010 18:56:35
Gick med: 2010-10-04

Jag har rest en hel del i Thailand och alltid fixat boende på plats- även under högsäsong. Ofta reste jag i större sällskap på 5-10 personer och vi lyckades för det mesta få boende på samma hotell/hostel. En stor fördel med att fixa boende på plats är att man kan förhandla om priset på ett helt annat sätt.
mizzery Offline
#3 skrivet : den 4 oktober 2010 19:16:46

Brukar inte vara ngr som helst problem att få tag i boende,brukar dessutom bli billigare på plats!
viican Offline
#4 skrivet : den 7 oktober 2010 11:43:05
Gick med: 2010-10-07

När jag och min familj reste till thailan så bokade vi vårt första boende via nätet innan, så våra 2 första nätter bodde vi i bankok för att sedan resa vidare, jag tyckte det var en bra lösning och en skön trygghet att ha när man kommer!! Smile
maria_pahl Offline
#5 skrivet : den 7 oktober 2010 11:54:02

På Koh Samui finns det mycket bra boenden och billigt! Mitt tips är att boka boende för första natten och att sedan dagen efter gå runt och kika på boenden. De flesta ställen har skyltar ute om att de har rum att hyra ut
puffis Offline
#6 skrivet : den 7 oktober 2010 14:28:13

Jag är var i Thailand bodde jag på ett underbart hotell i Patong. Pationg Merlin hotel. De var helt underbart hotel nära till både Shopping Strand och till Bagla road..

tacoman Offline
#7 skrivet : den 7 oktober 2010 16:14:07

Är man en familj på 4 pers så borde det inte alls vara några problem att ordna boende på plats..
Fördelar med det:

-ofta lägre pris
- du ser hur hoteller och rummen ser ut
- Du kanske inte behöver bo på samma hotell hela tiden

Nackdel:
- Du kanske inte hittar runt och kan se alla lediga hotell
- Vid högsäsong kan det vara fullt (borde alltid finnas plats för 4 pers).

Men vill du vara säker så boka hotell de första 2 dagarna via nätet så har ni lite tid att kolla in andra hotell o priser på plats
hemmamamma Offline
#8 skrivet : den 7 oktober 2010 20:14:56
Gick med: 2010-10-06

En familj jag känner var i Thailand ett halvår och bloggade om det. Bloggen börjar med hemresan så man får börja bakifrån. Finns många bra tips. http://strikonet.blogg.se/
virvelflickan Offline
#9 skrivet : den 11 november 2010 20:06:45
Gick med: 2010-10-05

Vi brukar boka 1-2 nätter på nåt ställe för dom första nätterna och sen tar vi det som det kommer. Boende finns i massor, alla prisklasser och det går nästan alltid att pruta! Smile
Användare som läser tråden
Gäst
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)