Användarnamn: Lösenord:    
2 Sidor<12
Markera som favorit
Resa med barn
nicolai Offline
#21 skrivet : den 7 oktober 2010 21:46:28
Gick med: 2010-10-05

dolphin skrev:
Tack för tipsen Smile

Brukar det finnas godis att köpa på planet också?

det brukar finnas på charter, kan dock variera, men är nog svindyrt... jag kulle ta med hemmifrån Smile mat brukar inte vara nåt problem, sålänge det inte är flytande, då går det inte längre
koohinoora Offline
#22 skrivet : den 7 oktober 2010 23:58:29
Gick med: 2010-10-04

När vår familj rest med småbarn i alla fall så sov de faktiskt mesta tiden av resan.
Visserligen har vi bara flugit långresor med småbarn, dvs till australien. Minns även att vi en gång fick flertal med saker av flygvärdinnorna att underhålla sig med och även möjlighet att se barnfilmer.

Men att ta med böcker osv hemifrån är något att rekommendera. Smile
muddytrousers Offline
#23 skrivet : den 9 oktober 2010 19:21:40
Gick med: 2010-10-09

Nya grejor! Om ni packar ner leksaker och pysselböcker och böcker så se till att det är nytt, fast ännu bättre är nästan att låta dem köpa förströelserna under resan (exv i flygplatsbutiken, även om det är hårresande dyrt). Annars så är glada och tålmodiga föräldrar nog det bästa man kan packa ner Smile
teambe Offline
#24 skrivet : den 18 oktober 2010 22:13:17
Gick med: 2010-10-10

Tid! Undvik all stress. Se till att ni är i god tid så de hinner leka med bagagevagnarna, kika på fordonen, klolla in i affärer, leka och ha det mysigt. Nödproviant i någon form är väl också ett måste, exv kan man inte räkna med att flygplansmaten kommer att älskas. Passa på att ta hjälp av kringpersonal för att göra resan intressant, flygvärdinnor, kypare och konduktörer brukar gärna svara på barnens frågor.
ulrikah Offline
#25 skrivet : den 20 oktober 2010 10:52:37
Gick med: 2010-10-05

Min son tycker om att lyssna på sagor på cd. och så har han en bok till som han kan bläddra i så han hänger med. Jag hade inte rekommenderat att muta med godis, ialla fall inte under någon längre tid. Ett barn som är hög på socker har ofta mycket energi, dvs, det kan bli lite jobbigt i ett flygplan...
kirkinen Offline
#26 skrivet : den 23 oktober 2010 17:32:17
Gick med: 2010-10-23

Man får ju inte ta med sig stora flaskor med dricka, och oftast ger de inget att servera på flygplanet förrän de är i luften. Jag tycker själv att tuggummi inte funkar lika bra som om man dricker nåt så kolla om du har nån liten förpackning att ha en dl vatten/saft i som barnet kan dricka under lyft.
Albin Offline
#27 skrivet : den 27 oktober 2010 17:07:40
Gick med: 2010-10-26

Max 100 ml flaskor är det som gäller.. godis brukar inte finnas allt för ofta på planet, det beror på bolag du flyger med!

Flygvärdinnorna lär ha nåt litet att ge barnen, men se till att ha laddat hemifrån så dom har nåt att göra under resan!
bjorne Offline
#28 skrivet : den 3 november 2010 12:01:44
Gick med: 2010-10-19

vet inte om godis är så bra alternativ på planet- -man får sockertoppar med allt det innebär samt blir bara torstig. Ta lite frukt i bitar ( jag brukar använda mig av gamla förpackningar, som barnmat, creme fraiche burkar, sedan kan du bara slänga dem)och nyttig kex- mättande och unte så sött. till mindre barn får ma nta färdigblandat ersättning eller välling på tetra, hört att man får ta även pulver. för mig det blir bara massor med krångel. sedan är kortlek är bra, tar inte så mycket plats. om man reser med ett barn så kan bege föräldrarna vara med och spela, det finns så många olika variationer. sedan är det alla moderna gaimboy varianter. fick en bra tipps att ta med sig mjula eller upplåsbara leksaker som inte tar så mycket plats i resväskan. som nogån har redan skrivit är miniapoteket är super bra samt försäkring åt barnen. haft en sådan på resan till turkiet och behövde inte betala ett öre, de odnade det på fax med försäkringsbolaget.
lycka till
ingmar27 Offline
#29 skrivet : den 3 november 2010 20:16:41
Gick med: 2010-10-06

Jag brukar alltid se till att min lilla tjej är "lite törstig" innan start och landning, så att hon dricker vatten samtidigt som planet stiger respektive går in för landning - brukar hjälpa mot ont i öronen
mariiie Offline
#30 skrivet : den 19 november 2010 23:56:28
Gick med: 2010-11-12

Lägg ner nåt ombyte både till dig och till barnen i handbagaget. Inte så mysigt att lukta kräks hela vägen om det är nån som är lite flygsjuk..!
mariiie Offline
#31 skrivet : den 20 november 2010 00:01:17
Gick med: 2010-11-12

Nässpray kan vara bra innan start och landning. Funkar endel mot trycket i öronen!
Användare som läser tråden
Gäst
2 Sidor<12
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)