|
|
|
|
|
Äldsta dottern fyller snart 18 år. När sonen fyllde 18 fick han en fotbollsresa till London av hela släkten. Dottern vill gärna åka till London hon med. Men hon gillar inte fotboll utan det blir mer en shopping/sightseeing resa. Vi ska vara borta 2 nätter. Vilka platser måste man se i London? Vart finns den bästa shoppingen? Vilket hotell är bäst, till ett bra pris?
|
|
|
|
|
|
|
London är för mig en kulturresa. Passa på att titta på musikaler och teater om hon tycker det är trevligt. Det finns ofta kvar biljetter så att man kan bestämma sig samma dag.
|
|
|
|
|
|
|
Upendu skrev:London är för mig en kulturresa. Passa på att titta på musikaler och teater om hon tycker det är trevligt. Det finns ofta kvar biljetter så att man kan bestämma sig samma dag. Hon går musikalteater på gymnasiet så det vore en jättebra idè. tack för tipset.
|
|
|
|
|
|
|
åå finns så mycket att se i London...London eye, Madame Tussauds, Buckingham Palace finnas massa mer bara att söta på nätet o planerar in det som känns roligaste... men bra shooping har du på oxford street 
|
|
|
|
|
|
|
alisa skrev:åå finns så mycket att se i London...London eye, Madame Tussauds, Buckingham Palace finnas massa mer bara att söta på nätet o planerar in det som känns roligaste... men bra shooping har du på oxford street  London eye och Madam toussaue hade vi tänkt oss. Men Oxford street verkar bra. Tack för tipset.
|
|
|
|
|
|
|
Portobello Road ska tydligen vara ett intressant ställe, ganska "turistigt" tack vare Portobello Market och filmen Notting Hill. Men det verkar vara något att kolla in. Har blivit tipsad om det själv och man kan göra en del fynd där. Det ska iaf jag försöka hinna med under vår lilla resa i höst.
|
|
|
|
|
|
|
Det finns mycket kul i London. men för shopping rekommenderar jag Covent garden och Neal Street. Det är jättemysigt att omkring i butikerna och marknaden.
Är man sugen på mat tycker jag att man ska ta en lunch på Neal's Yard Salad Bar. Det är ett mysigt ställe!
|
|
|
|
|
|
|
se allt! London är en sån underbar stad, sök om grejer som passar just er på internet eller köp en resejournal i en bokhandel. lycklig resa!
|
|
|
|
|
|
|
Här finns en bra sida om allt man kan göra i London. Det finns om sevärdheter, museum, konst, kultur, parker, shopping. Helt enkelt om allt! http://www.londonturist.se/
Använde denna sida när jag hade ett arbete om London och hopas att den kommer till hands för dig! 
|
|
|
|
|
|
|
Sist jag va i London va jag 15 år och på språkresa, då tyckte jag inte om den staden. Alldeles för mycket folk och jag gick vilse hela tiden haha! men man kanske skulle göra ett nytt försök att åka dit. Går ju fort med flyg och man kan hitta billiga biljetter också.
|
|
|
|
|
|
|
oxford street är ett måste för en 18 årig med intresset för mode. den är millång med bara butiker på begesidorna - vanliga hm inspirerade butiker och sedan lyxiga och dyra. men om din flicka har lite mer personlig och udda still då ska hon till soho kanske, till mera nischade butiker
|
|
|
|
|
|
|
Bo lite utanför city ex : Chrystal Palace där finns Queens Hotel, hyfsat pris. Men ta inte något rum i källaren ! Utnyttja sedan dubbeldäckarna, köp dagskort och sätt er längst upp och längst fram. Byt buss när det passar, ni får då en egen sightseeing, suveränt ! Passa på att gå in på Harrods, njut av lyxen, prova massagestolen med ånga ! Stanna och gå av när ni tycker, njut och LEV !
|
|
|
|
|
|
|
Madame tussauds tycker jag är något man måste besöka, kanske åka London Eye (stort pariserhjul som ger en bra utsikt över London).
|
|
|
|
|
|
|
Vet inte vad ni tänkt er boendemässigt, men det finns en del prisvärda vandrarhem i området kring King's Cross (vilket gör att det är väldigt lätt att ta sig överallt om ni köper tunnelbanekort, vilket jag rekommenderar!). London Eye, Afternoon Tea, Harrods, Oxford Street, Buckingham Palace, båt på Themsen (kanske inte matchar säsongsmässigt dock...). Passa också på att bara sitta och mysa på nån traditionell engelsk pub, helst en inte allt för turistig sådan! Wonderful (och ölen är bättre än hemma)
|
|
|
|
|
|
|
London Eye är en trevlig turistattraktion! Finns många turistbussar i London som man kan hoppa på!
Finns också väldigt trevliga museum o bra shopping!
|
|
|
|
|
|
|
Passa på att bara lägga några timmar på att ströva omkring, nästan "planlöst", då hittar man ofta en massa spännande saker! Bron mellan London Eye och Big Ben är nästan ett måste, även om den är ganska "turistig". Man får också se mycket om man därifrån tar en tur med någon av alla båtarna som utgår därifrån, lite lagom sväng på 45 minuter eller så, och det är inte särskilt dyrt
|
|
|
|
|
|
Gå till
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|