Användarnamn: Lösenord:    
Markera som favorit
PARIS!! TIPS!!
anella Offline
#1 skrivet : den 14 oktober 2010 22:06:46
Gick med: 2010-10-14

Jag ska åka snart ner till paris. har ni några tips om billiga restauranger ? hört att maten e svindyr därnere, vill helst inte behöva betala 300 kr för en middag Sad

Hur är det även att resa med tunnelbanor ?
julechka Offline
#2 skrivet : den 19 oktober 2010 14:09:55
Gick med: 2010-10-04

varit i paris 2 gånger. och det är som överallt annat ju länge bort kommer du från turistattraktionerna och centrum ju billigare och GODARE det blir. vi har bara tagit tunnelbanan eller bussen och tog nån lugnare sidågatan med lokala pubbar och caffeer. man fick lokala råvaror, riktig fransk stämmning och utrolig god mat för en bra peng. sedan att de förstår inte engelska och meny är på franske det får man ta. en gång fick jag ta till teckenspråk och djurläte för att får klart för mig att det är kanin som serverasSmile
bjorne Offline
#3 skrivet : den 29 oktober 2010 20:28:33
Gick med: 2010-10-19

kan bara instämma med julechka att man ska undvika de vanliga turistfällorna. har varit på en restaurang i bastiljen distriktet som hette nåt i still med industri.. det var sjukt gott och prisvärt. det bästa potatisgratänget någonsin
bitte0007 Offline
#4 skrivet : den 31 oktober 2010 19:30:29
Gick med: 2010-10-04

Mc Donalds är billigt och gott.
matecharlie Offline
#5 skrivet : den 1 november 2010 10:05:51
Gick med: 2010-10-27

För några år sedan sålde de goda creps på gatan, fyllda med skinka, ost och champinjoner. Inte så dyrt. Det kanske finns något liknande nu med.
eva_o Offline
#6 skrivet : den 29 november 2010 21:45:21
Gick med: 2010-10-05

Skippa tunnelbanan och cykla istället! Ja, jag menar faktiskt allvar, de har ett system med "hyrcyklar i automater" (finns i t.ex Sthlm ocksåWink och för en billig peng hyr du där en cykel antingen för någon timme eller lite längre. Kostar inte alls mycket, och du hinner se massor genom att cykla. Jag var först orolig för trafiken, men de kör mycket värre i andra länder, så det var inga problem. Var en härlig känsla att cykla under Eifeltornet! ;-)
Användare som läser tråden
Gäst
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)