Användarnamn: Lösenord:    
Markera som favorit
Vilket land skulle ni inte vilja åka till?
vafalls Offline
#1 skrivet : den 11 november 2010 13:54:58
Gick med: 2010-11-11

Vilket land skulle ni inte vilja åka till och varför? Motivera gärna.

Jag skulle nog inte vilja åka till Japan. Det verkar vara ett häftigt land, men jag tror jag skulle ha svårt för den stressiga miljön. Åker hellre till något lite lugnare ställe.
Baklava1 Offline
#2 skrivet : den 11 november 2010 18:26:02
Gick med: 2010-10-05

Det finns många länder jag inte skulle vilja åka till. Alla dessa ligger i mellanöstern som exempel Iran, Irak, Pakistan, Afghanistan med mera.
Tror inte det skulle vara en lugn semester med all krig/terror, oroligheter i dessa område. Också pga odemokratiska syn. Så för det så vill jag absolut INTE åka dit.

Sen så vill jag bara säga att Japan är ett fantastisk land. Visst är Tokyo ett stad som aldrig sover men några timmar bilresa därifrån så finns det otroligt vacker natur oftast med tempel i närheten. Lugnare och finare miljö får man leta efter. ^^
amicella Offline
#3 skrivet : den 13 november 2010 21:40:44
Gick med: 2010-10-04

Länder med krig och stor osäkerhet faller självklart bort. Men för mig faller dessutom länder bort med hög luftfuktighet eftersom jag får svårt att andas då (har astma) länder som ligger i Afrika eller Thailand är för mig ett no go tyvärr.
koohinoora Offline
#4 skrivet : den 16 november 2010 15:51:06

Kina eller Japan skulle jag nog vilja säga.
Är nästan rädd att man inte ska förstå så mycket och verkar även vara stressiga städer.

Sedan så är det säkert otroliga länder att besöka på grund av sin kultur.
Cicci475 Offline
#5 skrivet : den 17 november 2010 18:30:50
Gick med: 2010-11-17

Precis som många andra vill jag inte heller åka till länder där det råder krig och elände eller där det känns för osäkert att resa till.

Många av dem länderna är säkert väldigt intressanta att resa till egentligen så vi får väl hoppas att många av dessa krig och eländen tar slut nån gång så folk kan få upptäcka vilka fina länder de egentligen är..
Sarzzy Offline
#6 skrivet : den 18 november 2010 19:55:55

Thailand har aldrig velat åka dit. Det är lite för mycket ett turist land för mig... Smile Alla åker dit, så jag bojkottar. Tongue
mariiie Offline
#7 skrivet : den 19 november 2010 23:44:53
Gick med: 2010-11-12

Självklart inte länder med krig och dylikt.

Ryssland är nog också ett land som jag inte kan tänka mig.. Vet inte varför, men tänker bara på män i pälsmössa och att det är 40 minusgrader hela tiden. Undrar om den bilden av ryssland stämmer...?! Nån som vart där som vet..?!
revben Offline
#8 skrivet : den 25 november 2010 18:28:59
Gick med: 2010-10-08

Jag skulle inte vilja åka till Thailand, det är ett så otroligt vanligt land för oss svenskar så det känns lite tråkigt. Ska man åka så långt bort vill man gärna göra resan unik tycker jag.
(Det var nån som inte kunde tänka sig Ryssland så jag tänkte bara passa på att skriva att Ryssland är mycket häftigare än man tror!!!)
justkidz Offline
#9 skrivet : den 30 november 2010 22:04:12

Hmm, denna frågan var svår!

Jag skulle nog inte heller vilja åka till ett land som är i krig, men att specifisera... Afgahnistan får det bli. Skulle inte vilja dit. Dels för kriget men också för synen på tex kvinnor. Tycker det verkar vara knepigt när det är så många som vill styra med vapen.
Ninaa Offline
#10 skrivet : den 1 december 2010 08:48:05
Gick med: 2010-10-05

Det finns ett par länder som jag inte skulle vilja åka till som t.ex. irak, pakistan, iran, och haiti. Det sker väldigt mycket i dessa länder och det är lite oroliga omständigheter där som gör att jag helst inte åker dit. Man vill ju inte åka till något land där det sker politiska oroligheter.
Användare som läser tråden
Gäst
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)