Användarnamn: Lösenord:    
2 Sidor<12
Markera som favorit
Ditt värsta reseminne?
Viktor Offline
#21 skrivet : den 4 november 2010 11:06:59
Gick med: 2010-10-26

Egypten reste med Detur, flyget var försenat när vi åkte dit och hem. Dålig information. Samt att människorna i landet är väldigt aggressiva när de möter turister, speciellt tjejer...
matecharlie Offline
#22 skrivet : den 4 november 2010 13:57:44
Gick med: 2010-10-27

När jag kom hem från puben till mitt hotell i Rhodos med mina två kompisar satt hotellchefens son och tittade på porrfilm vid stora entren. Inte särskilt passande. Förhoppningsvis har han blivit klokare idag.
Ullis100 Offline
#23 skrivet : den 5 november 2010 19:04:30
Gick med: 2010-11-04

Var då vi åkte i Österrike för några år sedan.
Åkte upp längs Grossglockner vägen som ligger väldigt högt och slingrar sig rejält.
Då vi kom upp var där oerhört mkt snö och tät dimma i många timmar. KAllt dessutom mitt i sommaren.
Vi höll på att inte ta oss ner med våra sommardäck på bilen. Till slut lyckades vi dock.
torbjorn Offline
#24 skrivet : den 6 november 2010 12:28:46
Gick med: 2010-10-11

Ett minne är från en resa med solresor för ett antal år sedan. Den gick till Mallorca, södra delen. Vi blev incheckade på ett hotell mitt i staden, kom dit sent så vi bara stöp i säng. Vi vaknade av att det var full trafik precis utanför fönstret, fullt larm. När vi gick ut i tvättrummet så var det en fruktansvärd syn som mötte oss. Det var så skitigt så var tvungna att ta på oss grovskorna. Toan var inte rengjord, ej heller tvättstället och duschen var full med skitigt vatten. På golvet var det fruktansvärt.
Vad vi hade sovit i för några lakan, vet jag inte men de var inte rena. Man mår illa när man tänker på detta. Vi bytte givetvis hotell, men vi var tvungna att vara kvar en natt till, sade reseledaren. Vi låg med kläderna på natten som kom. Efter den natten så checkade vi in på APOLLOS hotell på norra delen. Rena paradiset !!
Men det kostade oss mycket i mellanskillnad, det var det värt !!!! Solresor?????
sofia872 Offline
#25 skrivet : den 7 november 2010 14:44:11
Gick med: 2010-10-05

Mitt värsta var nog när jag var i Turkiet 2007. En morgon vaknade jag upp med stora utslag överallt i hela ansiktet! Ganska direkt gick jag till en läkare, som sa att det var myggbett (eller något liknande) och därför fick jag en spruta. Tyvärr gjorde sprutan så att jag svimmade och kunde inte gå på nästan hela dagen, fick åka rullstol upp till rummet igen ! Bored

Eller så var det i somras när familjen tog en bilsemester i bl.a Italien. Halv 11 på natten hittade vi till sist ett litet hotell, som vi checkade in på och sen gick ut för att köpa vatten. Men nästan alla gick hem, vi tappade bort en familje-medlem och till sist så var det bara jag och min syster som gick runt i Padova (staden) och var helt vilse mitt i natten...
Sen hittade vi självklart tillbaka, men på morgonen hittade vi även kackerlackor i duschen!
amicella Offline
#26 skrivet : den 13 november 2010 21:52:03
Gick med: 2010-10-04

När jag råkade glömma min plånbok i en bokaffär i Reutlingen i Tyskland, det var FULLT med folk som shoppade och trängseln hög. Plötsligt märker jag att min plånbok är borta och jag får panik! Springer tillbaka till de affärer där jag senast var i men hittar den inte, tror den är borta och allt viktigt finns i den. Slutligen frågar jag i bokaffären och kassörskan berättar till min stora lycka att hon hittat den och har den bakom kassan!! Glad jag var när jag återfick den!!! LOL
Kenji Offline
#27 skrivet : den 14 november 2010 00:05:28
Gick med: 2010-10-24

Mitt värsta resminne var när jag var på teneriffa med min pappa och hans partner och hon hade sina barn med sig.

Semestern började bra, i slutet av semestern regnade dock det väääldigt mycket. Inget var anpassat för det skyfall som kom. Vi hade en lägenhet och det var ingen tröskel för dörren till lägenheten. Detta resulterade att det kom in vatten i lägenheten. Vägarna klarade inte av allt regn, massa problem. Vi visste inte om vi skulle komma hem. Det löste sig dock till slut. Vad jag minns fick vi åka alternativa vägar för att komma fram till flygplatsen.

Men det var hemskt, jag vill verkligen inte uppleva att inte kunna åka hem pga oväder och liknande. Det är sjukt vad miljön kan ha för påverkan på ett samhälles funktionalitet med transport och struktur.
bjorne Offline
#28 skrivet : den 16 november 2010 20:18:59
Gick med: 2010-10-19

Det där med magsjukan kan vara lite jobbigt. var riktigt dålig i Egypten en gång. medicinen från sverige har inte hjälpt, men deras piller slog dirrekt. men det är absolut inte det värsta resan
däremot skrev jag i andra tråden om turkiet med nazar och det var hemskt. på 7 dagar som vi var där så var det bara 1 dag som allt var bra. annars är det super otrevlig personal i receptionen, smutsiga handsukar, hemskt städning, rå mat och som kronan på toppen - pengarna forsvann på rummet. nazar har inte kompenserat för nåt, fick bara goja till svar.
Ninaa Offline
#29 skrivet : den 1 december 2010 08:53:18
Gick med: 2010-10-05

Mitt värsta reseminne är när jag och min familj var i kroatien för några år sedan. Vi hade varit på stranden en dag och då hade vi köpt med oss hem en vattenmelon som vi köpte från ett stånd i närheten av stranden. Nästa dag när vi gick upp så åt vi frukost och vilade. Efter det så bestämde vi oss för att äta vattenmelonen eftersom den såg riktigt saftig och god ut. Vi åt upp hela vattenmelonen och det slutade med att hela familjen var sjuk och fick åka in mot sjukhuset. Det blev höjdpunkten av semestern, eller inte. haha
Användare som läser tråden
Gäst
2 Sidor<12
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)