Användarnamn: Lösenord:    
Markera som favorit
Sidor på internet där man kan hitta och boka billiga och bra resor
Ullis100 Offline
#1 skrivet : den 21 december 2010 22:45:00
Gick med: 2010-11-04

Undrar var ni går in på för sidor då ni skall söka efter ex sista minuten resor och weekendresor?
Vilken är bäst? Någon sida man skall undvika?

Jag har bla varit inne på resia.se/privatresor/sista-minuten
samt supersavertravel.se
Andreas Offline
#2 skrivet : den 21 december 2010 23:39:19
Gick med: 2003-08-09

För att hitta sistaminutenresor tycker jag om t.ex. Destination.se eftersom det går att ställa in mängder av parametrar när man söker...

För att hitta billiga flygstolar så varierar sidvalet men jag brukar gå igenom de flesta största för att hitta den absolut billigaste resan. Det är nämligen ofta jag hittar exakt samma flight men med olika priser... Tidigare valde jag de sidor där jag enkelt kunde flytta avresedatum och hemresedatum för att på så sätt hitta den billigaste resan men den funktionen har väl alla sidor numer Smile

Jag kommer inte ihåg vilken sida det är men det finns en som föreslår en matris över priser och datum för att på så sätt snabbare hitta när det är billigast att resa och det tycker jag bäst om just nu BigGrin
bertillundahl Offline
#3 skrivet : den 16 januari 2011 11:00:24
Gick med: 2011-01-10

När det gäller att hitta billiga resor så hittar du samma resor hos flygbolagen.
När du hittar en resa hos resebolagen så är den inte billigare än om du beställer den av flygbolaget.
Hittar du en billig resa så kan du kolla samma resa direkt hos flygbolaget.
De har samma avbeställningsskyd m.m. Ingen skall försöka inbilla mig att resebolagen kan fixa en billigare biljett på något sätt. När du betalat resan fråntar de sig i regel allt ansvar.
Det enda resebolaget gör är att boka resan och ta betalt och sedan vidarebefodra beställningen.
Resan är då beställd av resebolaget i ditt namn. Händer det att du måste avboka resan går pengarna tillbaka till dig via resebolaget. Då får du tillbaka hela beloppet utom ca 300 kr pr person + avbeställningsskyddet ca 250 och en viss serviceavgift du betalat ca 150 + kostnaden för bokningsavgiften ca 75 som resebolaget tar ut.
Om ni är två personer får du tillbaka på den inbetlda summan minus: 300+300+225+225+150+150+7575 =1500
Beställer du resan direkt från flygbolaget får du tillbaka den inbetalda summan om du betalar med VISA kort där avbetällningssjyddet för ev akut sjukdom ingår.
I andra fall än sjukdom eller är det andra regler som gäller

Vi av erfarenheter jag fått så söker jag resan på resesajterna och sedan söker jag samma resa hos flygbolaget och den är till samma kostnad. Håller jag mig till Finnair, Thaiair, SAS och andra med kontor i Sverige så går det bra att kommunicera med dem. Tom ibland bättre än med resebolagen.

mvh
Bertil
RedBull Offline
#4 skrivet : den 6 mars 2011 19:13:31
Gick med: 2011-03-06

Hej,

Jag skulle gärna ta emot tips på var jag kan hitta en billig medelhavskryssning om ni har några sådana sidor. Allra helst sista minuten!?
Användare som läser tråden
Gäst
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)