Användarnamn: Lösenord:    
2 Sidor<12
Markera som favorit
Att se i Sverige under hösten/vintern
Lurvaslurinng Offline
#21 skrivet : den 6 oktober 2010 12:16:11
Gick med: 2010-10-05

hemmamamma skrev:
Nu är det försent men skördefesten på Öland är helt klart att rekomendera. Dalarna med dalahästtillverkingen är öppen hela året. Vi var där häromdagen och var nästan ensamma. Om man har barn ligger tomteland nästan bredvid. Slottet i Örebro har spökvandringar och Gustavsvik. Ett upplevelsebad.

Vad är skördefesten på Ölandand?
Bor i dalarna så har varit på dalahösttillverkning när jag var mindre. Men kanske ska göra ett återbesök=)

Firenze Offline
#22 skrivet : den 6 oktober 2010 16:53:28
Gick med: 2010-10-04

Lisebergs julmarknad är ett klart tips! Är öppet under hela december och är jättemysigt!! Gå in på www.liseberg.se för att läsa mer om det!
ingmar27 Offline
#23 skrivet : den 6 oktober 2010 16:56:04
Gick med: 2010-10-06

Äppeltavlan är en del av Äpplets dag med äppelmarknaden i Kivik. Rekommenderas verkligen. Googla så hittar ni mer info
turkost Offline
#24 skrivet : den 6 oktober 2010 17:49:50

Har man vägarna förbi Borås och gillar att bada i badhuset så tycker jag att man kan besöka Borås Stadsparksbad.

Bland annat så finns det
- bastu
- 60 meter lång vattenruchkana
- bubbelpooler
- hoppbassäng
- motionslängder

och mycket mer Smile Väldigt fräsch och fin simhall enligt min mening!
lbergx Offline
#25 skrivet : den 6 oktober 2010 19:24:12
Gick med: 2010-10-04

Ta en kryssning på östersjön under hösten. Fina färger och härlig luft när man kryssar i skärgården under hösten. Sen kan man passa på o käka gott och ha kul också. En perfekt minisemester.
Lurvaslurinng Offline
#26 skrivet : den 7 oktober 2010 05:11:46

turkost skrev:
Har man vägarna förbi Borås och gillar att bada i badhuset så tycker jag att man kan besöka Borås Stadsparksbad.

Bland annat så finns det
- bastu
- 60 meter lång vattenruchkana
- bubbelpooler
- hoppbassäng
- motionslängder

och mycket mer Smile Väldigt fräsch och fin simhall enligt min mening!

Kul tips!
hemmamamma Offline
#27 skrivet : den 7 oktober 2010 19:23:08
Gick med: 2010-10-06

Lurvaslurinng skrev:
hemmamamma skrev:
Nu är det försent men skördefesten på Öland är helt klart att rekomendera. Dalarna med dalahästtillverkingen är öppen hela året. Vi var där häromdagen och var nästan ensamma. Om man har barn ligger tomteland nästan bredvid. Slottet i Örebro har spökvandringar och Gustavsvik. Ett upplevelsebad.

Vad är skördefesten på Ölandand?
Bor i dalarna så har varit på dalahösttillverkning när jag var mindre. Men kanske ska göra ett återbesök=)

Skördefesten på Öland är 29/9 - 3/10. ”Sveriges skafferi” slår upp dörrarna på vid gavel och lockar till njutning av odlarårets resultat. Affärer, gårdsbutiker, restauranger, krogar och caféer säljer och serverar nyskördade och förädlade läckerheter. Ölands Skördefest har något för alla. Årets Skördefest bjuder på drygt 900 aktiviteter över hela ön!
Hela Ölands näringsliv, med allt från rörmokare och konstnärer till lantbrukare och restauranger, satsar på en riktigt bra fest. Det händer alltid någonting, från invigningen till den stora avslutningsparaden. Konstnatten, eldskulpturer, fyrverkerier, dockparad, pumpagubbar, Night Glow, Kock- & Serveringstävlingen Pumpan, utställningar, Fårets Dagar, Ölandsforum och mycket annat står på programmet
Upendu Offline
#28 skrivet : den 8 oktober 2010 13:53:52

Lurvaslurinng skrev:
Jag brukar bara åka runt och turista i Sverige under sommaren. Men vad finns att se/göra på hösten och vintern? Alla tips är varmt välkommna

Det beror på om du reser själv eller har familj. Jag rekomenderar också fjällen. På hösten är det fint att fjällvandra och på vintern är det skidorna som gäller. Om du kommer längre upp i Norrland så är det alltid trevligt med ishotellet i Kiruna eller åka ut med hundspann. Eller kanske jokkmokks marknad i början av februari
Ninaa Offline
#29 skrivet : den 16 oktober 2010 17:03:52

Isaberg som ligger i Småland är riktigt populär under vintern! Där kan du åka skidor, gå på restaurang och på hösten och våren kan du spela golf, köra gokart eller hur man säger och mycket annat! Det finns väldigt mycket att göra där och det är riktigt populärt!
baylund Offline
#30 skrivet : den 27 oktober 2010 09:54:04
Gick med: 2010-10-08

Jag och en god vän har som projektarbete att uppleva Jönköpings län. Vi har planerat att besöka museum, gå på idrottsevent, spelningar och andra roliga grejer man kanske inte brukar göra en lördagskväll i oktober. Någon som har något förslag på vad man kan hitta på? Vi publicerar sedan våra upplevelser med omdömen på vår blogg (http://www.projektjonkoping.blogg.se).
Tacksamma för svar Smile
Lydia Offline
#31 skrivet : den 27 oktober 2010 09:56:02

Jag va på jul på Liseberg förra året. Har annars bara varit där på sommaren men man fick en helt annan känsla på vintern. Det var otroligt mysigt och man kom verkligen in i julstämningen. Ska absolut dit i år igen!
levvackert1 Offline
#32 skrivet : den 15 november 2011 12:16:32
Gick med: 2011-11-15

Missa inte att Lev Vackert huset arrangerar varje adventshelg både lörd. och sönd. mellan 10.00-18.00 en magisk och mysig julmarknad. I vårt lantliga cafe Två Tanter kommer det bjudas på julens gobitar, glögg och praliner så missa inte vårt julfika!
Då bjuds du som besökare på underbart hantverk, gediget och handplockat hantverk i från hantverkare i hela Sverige. Samtliga hantverkare har fått ansöka om plats för att vi säkert ska kunna erbjuda er som besökare välgjort hantverk i samma still som vår butik i övrigt.
I vårt cafe två tanter finns naturligtvis det godaste adventsfikat du kan önska!
KRISTINEHAMN VÄRMLAND
Användare som läser tråden
Gäst
2 Sidor<12
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)