Användarnamn: Lösenord:    
Markera som favorit
Ryssland
julechka Offline
#1 skrivet : den 19 oktober 2010 14:53:53
Gick med: 2010-10-04

Vill starta en tråd om Ryssland. Här kan vi samla tipps och upplevelser från resor runt i Ryssland. Kan bara säga att Moskva och St. Petersburg är lika värda att se som London eller Paris. det finns otroligt mycket kulturella sevärdheter och vackra ställen. samt att det är ligger så bra till
hajpen Offline
#2 skrivet : den 20 oktober 2010 09:30:29
Gick med: 2010-10-05

Bra iniativ!

Då är mitt bidrag sajterna http://www.ryssland.net/ och http://www.rysslandsresor.com/

Och en påminnelse: ät rödbetssoppa när du är i ryssland! Smile
bjorne Offline
#3 skrivet : den 20 oktober 2010 19:46:42
Gick med: 2010-10-19

Har varit med familjen i Vitryssland. Huvudstaden Minsk är en vacker stad med en rik historia. Synd att det finns inte så mycket kvar av gammla byggnader, staden bombades söder under andra värdskriget. Människorna är otroligt vänliga. Det är modernt och mycket rent utom på landsbyggnad, där tiden stått stilla, ser ut som i Sverige på 50-talet
teambe Offline
#4 skrivet : den 21 oktober 2010 11:07:38
Gick med: 2010-10-10

Roligt initiativ! Jag har aldrig varit i Ryssland själv, har nog faktiskt en hel del förutfattade meningar om att det ska vara dystert, kallt och kriminellt... Men det är ju ett gigantiskt land så ös på med inspirationen så kanske det blir en tripp någon gång framöver Smile
Kenji Offline
#5 skrivet : den 24 oktober 2010 17:14:18
Gick med: 2010-10-24

Vilka bra tips!

Är också väldigt intresserad av vad Ryssland har att erbjuda på. Det är ju inte mycket man får höra i vardagen direkt.
bjorne Offline
#6 skrivet : den 27 oktober 2010 22:08:42
Gick med: 2010-10-19

Man kan kombinera moskava med st. petersburg. det går nämligen en snabbtåg mellan de två städerna. visst är det högre krimminalitet där än i sverige, men det är också i andraq länder, typ italien. det mesta av bråtet sker mellan kriminella grupper. är man en vanlig turist så risken att man råkar illa ut inte högre än någon annan stans.
LinnA Offline
#7 skrivet : den 29 december 2011 14:27:01
Gick med: 2011-09-30

Hej alla,

Jag kom nyligen hem från St Petersburg, som är en superfin stad! Så många vackra palats, byggnader, muséer etc etc.

Jag åkte dit genom ett företag som heter Östresor och som jag kan rekommendera. Och det är extra bekvämt nu när man slipper visum om man åker på kryssning till St Petersburg!

Sen ska man ju komma ihåg att Ryssland är världens största land och upplevelsen avgörs av var man åker. Att tex åka till Vladivostok är ju nästan som att åka till Japan.

ThumpUp
ArrivalGuides Offline
#8 skrivet : den 16 januari 2013 08:05:54
Gick med: 2012-02-10

Hej,

Här är lite tips på vad som finns att göra i St. Petersburg: www.arrivalguides.com/en...rope/Russia/STPETERSBURG
Användare som läser tråden
Gäst
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)