Användarnamn: Lösenord:    
Markera som favorit
Flytt till Chicago
ninnakvinna Offline
#1 skrivet : den 2 maj 2005 13:42:37
Gick med: 2005-05-02

Jag ska snart flytta till Chicago där jag fått jobb. Kommer antagligen att stanna i några år och vill därför hitta något mysigt och säkert område att bo i. Är det någon som känner till staden väl eller har några tips?
Andreas Offline
#2 skrivet : den 2 maj 2005 18:32:33
Gick med: 2003-08-09

"ninnakvinna" skrev:
Jag ska snart flytta till Chicago där jag fått jobb. Kommer antagligen att stanna i några år och vill därför hitta något mysigt och säkert område att bo i. Är det någon som känner till staden väl eller har några tips?

Hej, jag har bott i Chicago i 8 månader och jag kan bara grattulera till jobbet Smile

Generellt måste du veta att det är segregerat och är du vit som jag så bör du också bo i ett sådant område.

Jag bodde i ett område som heter Lakeview som ligger bredvid Lake Michigan och där tyckte jag det var väldigt fint. Där är det kanske lite dyrare att bo men istället så kände jag mig trygg och hade inga problem att vara ute på kvällarna. I närheten av Wrigley Field, Wrigleyville, finns det många pubar och comedy club så där skulle jag kunna tänka mig bo (men tänk på att när Chicago Cubs spelar är det ett rejält drag Smile ). Annars är Andersonville (grundat av svenskättlingar) givetvis också trevligt... Alla dess kvarter är norr om The Loop men nära till tunnelbanan (El) så du kommer vart du vill. Jag själv hade 1-1.5h pendling till jobbet och lika mycket hem igen varje dag men det var det värt Smile. Kolla upp olika adresser i dessa områden så tror jag inte att du kommer att ångra dig...

Till sist ett litet tips... Om du hinner dit innan den 24:e juni så är "Taste of Chicago" mellan den 24:e juni och den 4:e juli vilket är ett givet besök! "Taste of Chicago" är ett jättejippo med massor av människor och framförallt god mat från mängder av lokala resturanger. Passa på att äta en riktig Deep Dish Pizza eller några ribs!
ninnakvinna Offline
#3 skrivet : den 2 maj 2005 21:00:31
Gick med: 2005-05-02

Strålande Anders! Tack för snabbt svar Smile Känns bra att ha lite koll om var man ska bo och var som är säkert.

Kommer förresten hinna fram innan festivalen så ska försöka hinna med ett besök!

Stort tack!

Ninna
peterw Offline
#4 skrivet : den 2 oktober 2006 07:34:12
Gick med: 2005-08-17

Nyfiken! Hur blev det i Chicago? Skriv och berätta..
rebeckab Offline
#5 skrivet : den 4 oktober 2010 21:03:06
Gick med: 2010-10-04

väldigt sent. Men grattis! bor du fortarande kvar där? Och vad tycker du om det ? Smile Skulle vara väldigt roligt att flytta dit, har haft funderatinoer på det. Men jag är inte riktigt säker på vad jag vill.
Användare som läser tråden
Gäst
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)