Användarnamn: Lösenord:    
3 Sidor<123
Markera som favorit
Nödvänding och onödigt att packa
Kenji Offline
#41 skrivet : den 24 oktober 2010 16:37:23
Gick med: 2010-10-24

Kamera? En el-konverter, ska man till USA så är det säkerligen svårare att få tag på en el-konverter där och dessutom dyrare. Sen beror det ju väldigt mycket på vad det är för resa du gör. Det blir stor skillnad på packning beroende på om man ska till en storstad eller till en ö..
Citruz Offline
#42 skrivet : den 24 oktober 2010 16:40:03
Gick med: 2010-10-24

Elkonverter är absolut nödvändigt om du ska till USA. Ska du dessutom vara där lite längre så rekommenderas att du köper en ny billig telefon där för samtal inom USA. Det är alltid bra att ha ett set med underkläder, tandborste etc med sig så att man klarar sig någon dag utan sitt baggage. Min kompis fick inte sin väska förran efter två dagar så utan de sakerna hade hon inte haft det lika trevligt under våra första dagar.
matecharlie Offline
#43 skrivet : den 28 oktober 2010 19:02:29
Gick med: 2010-10-27

Nödvändigt vid en sol och bad semester: En reseguidebok, en digitalkamera, en mp3 spelare, solskyddskräm, handduk, keps, kläder, rakapparat och laddare (glömde laddaren sist jag var utomlands och såg ut som en tomte efter en vecka), tandborste och tandkräm, en eller två spännande böcker.
resemonkan Offline
#44 skrivet : den 29 oktober 2010 19:00:40
Gick med: 2010-10-29

De flesta gör felet i att de packar så in i tusan mycket, de tar alltså med sig på tok för mkt samt onödiga saker.. Det beror lite på vilket land du skall besöka men oftast finns allt du behöver dit du skall och dessutom till ett lägre pris..

Kolla upp hur prisläget ser ut dit du skall och anpassa din packning efter det..
Tandborste o tandkräm kan juh vara basic, som inte är varken så mkt billigare nånstans samt att du behöver det hela tiden..

Pass + lite kontakter (ifall du blir strandsatt utan bankomat) + kontokort..
Mobil skulle jag lämna hemma för att undvika en massa kostnader osv..

Underkläder några uppsättningar + badbrallor.. shorts lr byxor nån t-.shirt resten kan du köpa där..beroende på vart du skall. Asien kan du köpa allt där detsamma i USA och mexico osv..

Spanien bör du ta med så mkt som möjligt hemifrån
Tyskland endast basicsaker sen köper du det andra där
sofia872 Offline
#45 skrivet : den 3 november 2010 12:41:36
Gick med: 2010-10-05

Kamera är ett måste enligt mig! Finns det något annat bättre sätt att bevara minnen på? Smile
amicella Offline
#46 skrivet : den 13 november 2010 21:24:30
Gick med: 2010-10-04

Onödigt för mig är för många kläder. Sen är verkligen ordning överskattat, i alla fall hos mig, om jag letar efter en sak så ligger den oftast under ändå och jag får gräva bland alla kläder tills jag inte hittar nått ändå, hehe Blushing
Användare som läser tråden
Gäst
3 Sidor<123
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)