Reseforum
»
Afrika
»
Övriga länder i Afrika
»
Gambia. När är det billigast? Vilket hotell?
|
Jag har länge velat åka till Gambia. Är det någon som har rest dit mycket som kan tipsa om när man ska åka för att få billigast biljetter? Vilket hotell rekommenderas? Jag har barn, så hotellet ska helst vara barnvänligt. Tacksam för svar.
|
|
|
|
|
|
|
http://www.reseguiden.se/charter/gambia/gm
Där man man välja och vraka bland olika hotell, rekommenderas!
|
|
|
|
|
|
|
Tänkte kapa den här tråden lite...
Hur säkert är det att dra till Gambia? Det finns inte någon större risk som europé därnere? Har några bekanta som varit där och de gillade det skarpt men kände sig lite otrygga i vissa byar och situationer så att säga..
Hur ser ni på saken, är jätte intresserad av att åka dit..Någon som varit där nyligen?
|
|
|
|
|
|
|
Gambia har fin natur och fina stränder och befolkningen vänliga I mars april är det bra väder och bra läge att åka.
|
|
|
|
|
|
|
Jag var där som liten och har lite tips:
Akta dig för marknader och håll koll på dina barn när ni är bland mycket folk, tänk på vad det är för väder när du åker dit, när vi var där var det väldigt höga vågor som gjorde att vi inte kunde bada i havet.. Vet inte om vi badade alls i havet när vi var där. Men det var helt ok att bada i poolen som var väldigt stor och vi beställde in toasts som vi åt vid poolen minns jag :-). Kommer inte ihåg vad hotellet hette tyvärr.
|
|
|
|
|
|
|
Allt beror ju på när du bokar!!
Bokar du dina biljetter i god tid så kan du komma undan ganska billigt.
Det finns ett afrikanskt bolag som flyger till arlanda, ethiopian airlines, kika där!
|
|
|
|
|
|
|
Har du varit i Gambia Albin?
Hur upplevde du säkerhet och tryggheten? Kollar de konstig på en viting som kommer på besök och ser de en som att man är gjord av pengar? Eller är invånarna trevliga osv..
Har aldrig varit där ioch känner ingen som varit där men är nyfiken.. Kan ni berätta mer om vart man bör åka..
|
|
|
|
|
|
Reseforum
»
Afrika
»
Övriga länder i Afrika
»
Gambia. När är det billigast? Vilket hotell?
Gå till
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.