|
Jag vill tipsa om Solresors all incl light till citta del Mare på sicilien. Prisvärt och trevligt för barnfamiljer. Vi har varit där 2 gånger och jag åker mer än gärna dit igen. Billigare, vackrare och roligare än Mallorca tycker jag.
|
|
|
|
|
|
|
Finns det några bra utflykter och sånt då?
|
|
|
|
|
|
|
Har också vart där, riktigt fint 
|
|
|
|
|
|
|
Bara av rent intresse hur kommer det sig att ni valde Sicilien?
|
|
|
|
|
|
|
vilken tid på året passar bäst till att åka till Cicilien? Jag var i mellersta Italien i mars och då var det ganska så kallt...
|
|
|
|
|
|
|
Vi valde Sicilien för att vi tycker om Italiensk mat och bilderna såg fina ut och inte minst PRISET var betydligt lägre än andra resmål. Vi kom iväg för 16.000 kr första gången och 18.000 andra gången. 2 vuxna och 2 barn 1 v med all incl light. Vi har åkt i juni och i auhusti. Juni var något svalare och rekomenderas därför.
Vi tog en mindre tur in till byn i övrigt trivdes vi bra på de ENORMA hotellområdet. Där fanns massa pooolområden, rutchkanor, klippbad mm.
|
|
|
|
|
|
|
Låter trevligt,hur är priserna där nere? hur är maten?
|
|
|
|
|
|
|
Maten på all incl är helt ok. Maten i stort är FANTASTISKT god, parmaskinka, oliver, goda ostar gott vin mm. Men SNORDYRT så ta all inclusive
|
|
|
|
|
|
|
Vi var på Sicilien sista veckan i augusti. Det var ca 30 grader och soligt. Vi åkte med Solresor och bodde på ett hotell som heter Fiesta Garden Beach. Vi hade halvpension, men man kunde även välja All inclusive. Hotellet samt ett systerhotell intill ligger alldeles vid havet men om man ville handla något så måste man ta sig till någon ort ett par mil därifrån. Det gick buss till Ceffalu varje dag från hotellet som kunde bokas. De som hade lägenhet och hade tänkt att laga mat själva var väldigt besvikna över att det inte fanns någon livsmedelsaffär i närheten. Bankomat fanns inte heller vid hotellet. För övrigt var vi nöjda med hotellrum, poolområde och mat på hotellet.
|
|
|
|
|
|
|
Jag tycker INTE man skall åka till Solresors resmål Citta del Mare helt ok om man vill ha en billig resa men maten är kass och man förstör verkligen vistelsen på Siilien som är ett helt fantastiskt resmål med mycket att erbjuda! Vi hyrde en taxi en hel dag och det var det bästa jag någonsin gjort. Chaffören guidade oss på alla ställen som var värda att se, och visade oss exv staden Mondello som är så himla fin! Åk dit säger jag bara! Men undvik all-inklusive på Sicilien, så missar man den Italienska kulturen och charmen! Enligt min åsikt kan man lika gärna åka till Mallorca isf  Samma charm 
|
|
|
|
|
|
|
Glömde säga att jag o min sambo åkte dit i böran på juni vilket var perfekt, lite turister och mer billigt än normalt! Helt ok klimat också! kan rek!
|
|
|
|
|
|
|
Hej! Jag tycker Sicilien är ett lite knepigt resmål själv, det är tveklöst ett underbart ställe men om man verkligen vill njuta av ön så tycker jag att det kostar en hel del. Vi var där på bröllopsresa och då känner man ju att man kan unna sig lite extra. Som chartermål tycker jag nog att det finns likvärdiga alternativ till en lägre peng, har dock inte prövat hotellet det står om i TS. En annan grej är att det är väldigt varmt på sommaren, så tänk efter vilken månad man åker i o man inte älskar extrem värme!!
|
|
|
|
|
|
Gå till
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.