|
Hejsan! Jag och min sambo funderar på att åka utomlands framöver. Men jag som är flygrädd vill inte att det ska vara så läng flygtid, han vill att det ska finnas lite att göra, jag vill ha ett hotell med bra alincluded och vi vill ha värmen och badet.
Någon som har tips på vart vi kan åka? Land spelar alltså ingen roll bara de ligger ganska nära. Ge gärna tips på hotell, länder och ange ca flygtid.
Tack för svar!
|
|
|
|
|
|
|
Jag glömmde tillägga att resan inte få vara allt för dyr! Så gärna resa med bra pris vill jag ha tips på!
|
|
|
|
|
|
|
Det är ju fortfarande varmt både i portugal och turkiet va? Fyra timmar från köpenhamn tror jag att det tar ungefär. Båda ställerna är ju inte superdyra.. kan komma rätt billigt undan till portugal om ni boka flygg och boende separat. Norwegan flyger ner till Faro till portugal. Lycka till! Var där i somras och det var jättefint, inte så många svenska och mycket mysigt
|
|
|
|
|
|
|
Var portugal ungefär som vanliga tusristsällen men pooler, hav och många uteställen??
|
|
|
|
|
|
|
Beror på vad du menar med lång flygresa. Egypten ligger relativt nära och där finns massor med all inclusive hotell! Flygtiden ligger mellan 4-6 timmar.
|
|
|
|
|
|
|
eljope skrev:Beror på vad du menar med lång flygresa. Egypten ligger relativt nära och där finns massor med all inclusive hotell! Flygtiden ligger mellan 4-6 timmar. Ja helst inte längre än ca 3-4 timmar. Vet att man inte kommer så långt på det men är väldigt flygrädd och vill inte pina mig för länge. Samtidigt vill jag resa också
|
|
|
|
|
|
|
Grekland ligger väl typ 4 timmar bort har jag för mig. Kreta kanske? 
|
|
|
|
|
|
|
egypten är värt 5 timmars resa samt det är väldigt utbred med all inclusive. vi har varit där 2 gånger - det kostade 8. 500 respektive 10.000 tusen. värt pengarna som sagt
|
|
|
|
|
|
|
Jag rekommenderar också södra Portugal. Vill du ha ett hotell med pool så är det klart att det finns, men det är ju ändå höstligare väder där nu så förvänta dig inte att det ska motsvara sommaren på Algarve, då får du pka ännnu längre ner på ekvatorn.
Billiga flyg till Portugal hittar du också med AirBerlin, men jämför priser på sidor som skyscanner.se så ser du vilket bolag som blir bäst för dig.
|
|
|
|
|
|
|
julechka skrev:egypten är värt 5 timmars resa samt det är väldigt utbred med all inclusive. vi har varit där 2 gånger - det kostade 8. 500 respektive 10.000 tusen. värt pengarna som sagt Per person ?
|
|
|
|
|
|
|
catte skrev:Jag rekommenderar också södra Portugal. Vill du ha ett hotell med pool så är det klart att det finns, men det är ju ändå höstligare väder där nu så förvänta dig inte att det ska motsvara sommaren på Algarve, då får du pka ännnu längre ner på ekvatorn.
Billiga flyg till Portugal hittar du också med AirBerlin, men jämför priser på sidor som skyscanner.se så ser du vilket bolag som blir bäst för dig.
Tacj för tipset! Ska kolla in sidan och gämföra. EFtersom jag inte vill flyga så långt får jag nog avakta och ta resan lite längre fram mot våren
|
|
|
|
|
|
|
Som vissa andra redan har föreslagit så uppmuntrar jag dig att utmana din flygrädsla och ta dig till Egypten! Underbart land där det är lagomt varmt, bra snorkelvatten och många bra hotell med all-inclusive! Lycka till!
|
|
|
|
|
|
|
Äldsta dottern var till Kreta förra sommaren. Men hon blev jättebesviken. Skräpigt och nedgånget överallt. Eller så hade dom kanske bara otur och hamnade på fel ställe.
|
|
|
|
|
|
|
hemmamamma skrev:Äldsta dottern var till Kreta förra sommaren. Men hon blev jättebesviken. Skräpigt och nedgånget överallt. Eller så hade dom kanske bara otur och hamnade på fel ställe. Vart var dom?
|
|
|
|
|
|
Gå till
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.