Användarnamn: Lösenord:    
Markera som favorit
Resemål för barnfamiljer
dolphin Offline
#1 skrivet : den 5 oktober 2010 13:12:02
Gick med: 2010-10-05

Jag undrar lite hur det är med resemål för barnfamiljer, vad finns det för bra länder och städer?
Sunil Offline
#2 skrivet : den 5 oktober 2010 13:42:33
Gick med: 2010-10-04

Disney land i paris kanske? Det hade nog barnen gillat iallafall. Smile
dolphin Offline
#3 skrivet : den 5 oktober 2010 13:43:57

Ja det tror jag absolut.. Men det är nog lite väl dyrt för mig som ensamstående Tongue Hade tänkt mig något billigare, men ändå bra resmål.
Liljan Offline
#4 skrivet : den 5 oktober 2010 17:22:26

dolphin skrev:

Jag undrar lite hur det är med resemål för barnfamiljer, vad finns det för bra länder och städer?

Kanske är lite småtråkig nu. Men Sverige är roligt att upptäcka. Åk till västkusten på sommaren och besök Nordens Ark. Det tror jag de flesta barnen uppskattar. Finns ju de som hyr per dygn så man kan ju göra fler resor i Sverige om man vill.
karlo21 Offline
#5 skrivet : den 5 oktober 2010 17:30:03

Ta Stena line båten till Fredrikshamn vetja ! inte alls så dyrt ungefär 120 per person tror jag. Nicke nyfiken är alltid ombord ! Tippar på att barn under 14år åkte gratis ? i alla fall har ni med er bilen så kan ni åka till Faarup Sommerland heter det. Nästan som Liseberg och Skarasommarland i ett ! Jätte fint och trevligt på sommaren !! Passar både er vuxna och för dom små RollEyes
turkost Offline
#6 skrivet : den 5 oktober 2010 17:50:40

Gillar man att resa i Sverige så tycker jag man kan åka till Skara Sommarland.
Hyra sig en stuga där och gå in på sommarlandet några dagar Smile

Det är mysigt tycker jag i alla fall och passar ju barn väldigt mycket! Finns något för alla där!
azqt Offline
#7 skrivet : den 5 oktober 2010 17:53:36

Kreta är en väldigt enkel och fin ö. Har varit där som mindre och uppskattade det väldigt mycket. Langley Travel har många duktiga arbetare som tar bra hand om barnen!
Ninaa Offline
#8 skrivet : den 5 oktober 2010 20:28:30

Ett tips från mig är Kroatien. Ett underbart fint land som jag själv besöker varje år. Det finns väldigt många fina ställen att vistas på och kroatien är en perfekt plats för barnfamiljer. Jag har själv rest dit med mina föräldrar i flera år nu och det är verkligen underbart!
toboll Offline
#9 skrivet : den 5 oktober 2010 20:32:03

Sunny beach gillade mina barn. Har långgrund strand, finns massa barnaktiviteter utmed stranden, tuff tuff tåg och åka i vagn efter häst.

catte Offline
#10 skrivet : den 6 oktober 2010 12:55:25
Gick med: 2010-10-06

På sommaren kan man bo på lantgård i Sverige, det gillar barnen och är rätt billigt. Eller gå på sommarland. eller cykelsemester på Skagen, Eller bilresa med camping på Rugen i Tyskland.

Men när det nu är kallt och mörkt föreslår jag ett varmt ställe med pool.

Åk inte till storstäder i alla fall, de är än mindre trevliga för barn till vintern då de inte kan njuta av parker och sommarland.
nati Offline
#11 skrivet : den 14 oktober 2010 23:24:48
Gick med: 2010-10-14

Hej!

Jag skulle vilja säga att det beror mkt på vad för slags resmål man är ute efter. När det gäller solsemestrar som samtidigt ska vara kul för de vuxna kan jag verkligen tipsa om Sardinien och Sicilien. Långgrunda stränder, kultur, bra klimat inte supersuperstekhett.. Om man hyr en bil är det väldigt lätt att ta sig runt, Italien har ofta även sådan mat som brukar vara populär hos barnen.
Dessutom är barn ofta väldigt uppskattade där om man jämför med många andra länder..
nicolai Offline
#12 skrivet : den 15 oktober 2010 21:13:26

Legoland!!! BigGrin var alltid en dröm att åka dit som mindre BigGrin och när den drömmen gick i uppfyllelse var det underbart Tongue har dock ingen koll om priser då jag var ganska liten då jag åkte dit...
teambe Offline
#13 skrivet : den 16 oktober 2010 09:08:19
Gick med: 2010-10-10

Så länge barnen kan springa, klättra och upptäcka samt har med sig nöjda föräldrar brukar de vara glada.

Den frågan man nog ska ställa sig är vad föräldrarna vill ha ut av resan.

Har man en Astrid Lindgren-fantast eller en Lego-byggare har man ju två ypperliga resmål för familjen om även föräldrarna känner att de kommer att ha skoj (jag själv älskar legoland exv).

Är föräldrarnas primära mål att koppla av är ju en Blue Village All inclucive med Bamseklubb fantastisk oavsett lan.

Om föräldrarna ryser av blotta tanken på att halvsova jämte poolen och hellre vill ut och fjällvandra kommer barnen at älska det också.

Så mitt råd, fundera vad ni vuxna vill ha ut, undvik för långa res-etapper där man måste sitta still om ni inte stannar borta så länge att det är värt det, dra ner på aktivitetsnivår (ett konstmuseum funkar bra, men ta lekparken därefter och försök inte klämma in en katedral och en guidad visning av några ruiner på eftermiddagen!) Mycket luft i systemet, och mycket plats att röra sig fritt!

Glada föräldrar ger glada barn och tvärtom!
mizzery Offline
#14 skrivet : den 16 oktober 2010 16:57:47

vet inte varifrån du är men om du som mig bor nedanför sthlm så råder jag dig att upptäcka norrland!
det är sååå fint,trevliga mäniskor,massa saker att göra! finns allt från en massa härliga små sjöar att ta ett dopp i (missa inte sorsjön-kanske får ni en skymt av odjuret!) till roliga affärer,rensafari,nöjesparker - ja allt!
taggen76 Offline
#15 skrivet : den 17 oktober 2010 10:16:04

Byta bostad är ett billigt sätt att semestra, då bor man gratis. Vi gjorde det med en familj på Gotland och vi var båda mycket nöjda. Annars rekomenderar jag att åka på minisemester i Sverige, bo billigt på Scandic och besök någon nöjespark. Passa på att önska er inträden i julklapp eller tågresan.
Långsemester citta del mare på Sicilien med Solresor, prisvärt o barnvänligt.
torbjorn Offline
#16 skrivet : den 23 oktober 2010 12:13:52
Gick med: 2010-10-11

En kanske lite dyr men ändå nära är att åka över sundet.
Legoland på sommaren,
Lalandia passar väldigt bra nu, lek, bad, bus och skoj för barnen , helt suveränt !!
Ninaa Offline
#17 skrivet : den 23 oktober 2010 14:07:50

Kroatien helt klart! Ett underbart land med städer som är värda att besöka och barnen kommer inte bli besvikna! Zadar och Pula är ett par väldigt fina städer som barn tycker om.
bitte0007 Offline
#18 skrivet : den 31 oktober 2010 19:33:59

Alla barn vill väl till Disney land
Ullis100 Offline
#19 skrivet : den 11 november 2010 18:29:36
Gick med: 2010-11-04

Ett tips är att besöka någon av de nöjesparker som man kan gå in på gratis i Europa om man har köpt Lisebergskortet (nöjesparken Liseberg i Göteborg)
Det finns några parker som man både går in på samt åker fritt inne på åkattraktionerna om man visar upp sitt Lisebergskort. Lista på dessa får man isamband med att kortet köps. Har en bekant som åker runt bland parkerna vissa somrar med barnen. Brukar vara väldigt uppskattat.
Användare som läser tråden
Gäst
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)