Användarnamn: Lösenord:    
Markera som favorit
Nöjesparker i Europa
Liljan Offline
#1 skrivet : den 5 oktober 2010 15:47:52
Gick med: 2010-10-04

Vilken nöjespark i Europa rekomenderar du? Själv har jag varit i Lübeck, i området ligger Hansa Park. Tycker det var en underbar nöjespark som passa mig perfekt!
Firenze Offline
#2 skrivet : den 5 oktober 2010 15:55:53

Disneyland i Paris är väldigt fint! Särskilt om man gillar disney, atmosfären är underbar! Man är ju inte bortskämd med nöjesparker i Norden, där jag håller Liseberg som den helt klart bästa.
Liljan Offline
#3 skrivet : den 5 oktober 2010 16:24:33

Firenze skrev:
Disneyland i Paris är väldigt fint! Särskilt om man gillar disney, atmosfären är underbar! Man är ju inte bortskämd med nöjesparker i Norden, där jag håller Liseberg som den helt klart bästa.

Dit skulle jag vilja åka någon gång. Kan tänka mig att det är underbart mysigt. Om de har öppet under vintern med vintertema blir jag också glad i så fall. Men jag förstår att det är väldigt dyrt. Tongue
turkost Offline
#4 skrivet : den 5 oktober 2010 17:55:35
Gick med: 2010-10-05

Power Park i Finland är helt underbar BigGrin

Jag är stormförtjust i det stället och det kan jag rekommendera varmt.
Asgrym bergbana finns det där BigGrin
amicella Offline
#5 skrivet : den 5 oktober 2010 19:05:27

Enligt denna sida ska Phantasialand, utanför tyska Köln var en av de bästa nöjesparker. Funderar själv att åka dit när jag ändå är i Tyskland.

http://www.aftonbladet.s...yskland/article230074.ab
cpgrisen Offline
#6 skrivet : den 5 oktober 2010 19:28:00

Efteling i Holland är helt fantastiskt! Stor och vacker nöjespark med bl.a. en spektakulär berg-och-dalbana med dubbla loopar etc. "Python" heter just den. Men tar du dig till Holland tycker jag absolut du ska besöka nöjesparken Efteling!

http://www.holland.com/s...ttraktioner/efteling.jsp
cpgrisen Offline
#7 skrivet : den 5 oktober 2010 19:29:28

amicella skrev:
Enligt denna sida ska Phantasialand, utanför tyska Köln var en av de bästa nöjesparker. Funderar själv att åka dit när jag ändå är i Tyskland.

http://www.aftonbladet.s...skland/article230074.ab

Åh, dit vill jag också åka! Älskar nöjesparker!
Ninaa Offline
#8 skrivet : den 5 oktober 2010 20:30:53

Wiener Prater i Wien, Österrike är en stor och grym nöjespark. Var själv där för ett år sedan och det är hur stort som helst! Det finns en massa restauranger, bergodal banor och mycket mer!
Majagl89 Offline
#9 skrivet : den 5 oktober 2010 21:44:43

Oj oj, det var svårt men det finns en massa bra! BigGrin

Jag tycker att här hemma i Sverige så äger ju Skara sommarland om man verkligen gillar vatten men också lite landattraktioner Smile och sen så är det såklart Liseberg som är den bästa nöjesparken. De har de bästa och mest varierande attraktionerna här i Sverige iaf, så som Kållerado, som är helt underbar och som man blir helt blöt av, i bästa fall en sådär varm sommardag Smile.

Utanför våra gränser finns mycket mycket annat...
Måste rekommendera
Six Flags, Holland - En helt underbar park med temat Looney Tunes. Parken är väldigt stor med jättehäftiga attraktioner som Goliath. Den har etsat sig fast i minnet i och med att det var en stor bergochdalbana som inte gick uppochned utan bara hade en massa g-krafter!

Disneyland, Paris - härligt ställe rakt igenom om man älskar Disney (vilket jag gör!). Där man kan uppleva allt från Peter Pan till Pirates of the Caribbean! Tips är att man åker dit flera dagar för man hinner inte att åka allt på en dag!
hemmamamma Offline
#10 skrivet : den 7 oktober 2010 20:20:03
Gick med: 2010-10-06

London. Ingen nöjespark egentligen med London eye är helt klart värt ett besök.
Upendu Offline
#11 skrivet : den 8 oktober 2010 13:44:33

Liljan skrev:
Vilken nöjespark i Europa rekomenderar du? Själv har jag varit i Lübeck, i området ligger Hansa Park. Tycker det var en underbar nöjespark som passa mig perfekt!

Har också varit på Hansa Park. Det var bäst!
Här är en länk med massor av nöjesfält i Europa.
http://www.barnsemester....mp;id=284&Itemid=149
johansdalen Offline
#12 skrivet : den 9 oktober 2010 02:26:00

Hansapark var grym, iaf när man var liten. Inga köer å krångel med band å biljetter.

Disneyland (Paris) är väl trevligt att gå å kolla i men det är inte mycket till åkning, då är ju t.ex Liseberg mkt fetare.

Vill minnas att jag varit grymt besviken på Tivoli och Gröna Lund som båda var rena skämt i fråga om attraktioner men trevliga i övrigt.
CTN Offline
#13 skrivet : den 9 oktober 2010 13:55:59
Gick med: 2010-10-09

Håller med i Sverige är Liseberg bäst!
micca Offline
#14 skrivet : den 10 oktober 2010 10:28:01

Jag tycker om Power i Finland (www.powerpark.fi), en trevlig liten nöjespark
men jag måste dock erkänna att Liseberg är bättre,
faktiskt den bästa som jag vet ;-)
Liljan Offline
#15 skrivet : den 14 oktober 2010 16:58:40

johansdalen skrev:
Hansapark var grym, iaf när man var liten. Inga köer å krångel med band å biljetter.

Disneyland (Paris) är väl trevligt att gå å kolla i men det är inte mycket till åkning, då är ju t.ex Liseberg mkt fetare.

Vill minnas att jag varit grymt besviken på Tivoli och Gröna Lund som båda var rena skämt i fråga om attraktioner men trevliga i övrigt.

Jo, Hansa Park är grym än. I alla fall för min del som mår illa av vissa åkattraktioner - Hansa Park attraktioner passa mig därför perfekt. Det absolut bästa med Hansa Park är att åkband och sådant inte behövs. Dock fick vi stå i kö för Flush von Novgorod som den ska heta? Sök på youtube så får ni se. Smile Men det var ju den enda vi fick stå i kö för resten att sätta sig i princip.
Användare som läser tråden
Gäst
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)