Användarnamn: Lösenord:    
Markera som favorit
Vinprovarresor
enclementin Offline
#1 skrivet : den 10 oktober 2010 13:41:26
Gick med: 2010-10-05

Har länge varit intresserad av en vinprovarresa. Med tanke på att jag gärna tar egen bil och för att korsa mellan vingårdarna vill jag inte åka för långt. Har själv hört och läst om Moseldalen i Tyskland och Nantes i Frankrike. Tänkte att någon av de nämnda destinationerna ska bli ett kommande projekt. Har någon här erfarenhet av någon vinprovarresa i Europa? Vad skulle ni rekommendera att jag skulle åka?
Stinabean Offline
#2 skrivet : den 13 oktober 2010 11:37:13
Gick med: 2010-10-06

Åh, vilken spännande tråd. Detta vill jag också verkligen ha tips på....
Kan tyvärr inte ge några själv.
nati Offline
#3 skrivet : den 14 oktober 2010 08:50:23
Gick med: 2010-10-14

Hej!

Jag var på en vinprovarresa i somras då jag reste till Sardinien- ett resmål som många fler borde besöka! Där finns bl.a. vingården Sella Mosca som är Italiens tredje största vingård som har fantastiskt vin och kostnadsfria vinprovningar (vilket är rätt ovanligt). Dessutom kan man köpa viner där till väldigt rabatterade priser. Vingården ligger inte långt från Alghero.
enclementin Offline
#4 skrivet : den 14 oktober 2010 14:30:53
Gick med: 2010-10-05

nati skrev:
Hej!

Jag var på en vinprovarresa i somras då jag reste till Sardinien- ett resmål som många fler borde besöka! Där finns bl.a. vingården Sella Mosca som är Italiens tredje största vingård som har fantastiskt vin och kostnadsfria vinprovningar (vilket är rätt ovanligt). Dessutom kan man köpa viner där till väldigt rabatterade priser. Vingården ligger inte långt från Alghero.

Låter härligt! Sardininen känns som en ganska lång bit för att köra hela vägen ner. Åkte ni till flera vingårdar eller höll ni er till ett besök?
Användare som läser tråden
Gäst
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)