|
|
|
|
Reseforum
»
Europa
»
Övriga länder i Europa
»
Billig och upplevelsebar weekend
|
jag tänkte bjuda min pojkvän på en weekend men vet inte ritkgit vilka billiga ställen det finns. Är det billigast att flyga med ryanair? Vill åka på en mysig höstweekend som inte alls skall vara så dyr
|
|
|
|
|
|
|
Att flyga med Rayanair är helt okej... Nu skall de tydligen börja med avgift för toalettbesök, om de inte redan har gjort det!... De planerar även att ordna plan med ståplatser för att på så sätt få in fler passagerar i planen..
Till resan: Jag föreslår att ni åket till Skottland.. Ni kan flyga med Ryanair billigt och sen bo på ettt mysigt B&B...
Men om ni är ute efter sol+bad så kanske en snabbis ner till barcelona lr spanien i övrigt..
|
|
|
|
|
|
|
lindaeliasson skrev:Att flyga med Rayanair är helt okej... Nu skall de tydligen börja med avgift för toalettbesök, om de inte redan har gjort det!... De planerar även att ordna plan med ståplatser för att på så sätt få in fler passagerar i planen..
Till resan: Jag föreslår att ni åket till Skottland.. Ni kan flyga med Ryanair billigt och sen bo på ettt mysigt B&B...
Men om ni är ute efter sol+bad så kanske en snabbis ner till barcelona lr spanien i övrigt.. Vet du hur mycket B&B kostar ungefär? 
|
|
|
|
|
|
|
Åk till Nice men Ryanair, det är fint på hösten. Jag tycker Ryanair är rätt pest att åka med, men de är onekligen rätt billiga. Tänk bara på att det tillkommer en massa extra avgrifter för bagage/mat osv. I Nice kan ni hitta bra och billigt boende, det finns en uppsjö ganska charmiga små ställen. Det ärinte jättebilligt på något sätt, men inte heller så dyrt som man kan tänak sig på rivieran.
|
|
|
|
|
|
|
Mitt tips att kolla in http://book.wizzair.com/...d=clear&language=SE De har en hel del billiga flygbiljetter, bl.a. till Budapest som är en perfekt stad att utforka på en weekend. En del biljetter ligger på runt 100-lappen. Blir sugen på att resa bara jag ser de låga priserna  Jag har själv varit på en Spa-weekend i Budapest och genomförde många prisvärda skönhetsbehandlingar. I övrigt är det en stad med mycket kulturhistoria och är väl värt ett besök.
|
|
|
|
|
|
|
Exakt!.. Tänkt på avgifterna.. Om en biljett med ryanair står att den går på 100kr så måse du lägga på x antal hundra kronor i bagageavgifter etc.. Du kan hitta hyfsade BB.s för 200-350 kr/natt... Det beroie juh lite på vilken klass du är ute efter osv... Här kan du gå in o kolla!: http://www.scotland-bed-and-breakfast.co.uk/
|
|
|
|
|
|
|
Ett tips är att åka till Köpenhamn. Titta på dansk design http://en.ddc.dk/visit, arkitektur. Strosa på Ströget. Öresundstågen har en två-dagars-biljett som heter "Öresund-runt" (250 kr) med denna kan du åka kollektivt i skåne och danmark för ett fast pris. Du får rabatt på boende i och med biljetten också.
|
|
|
|
|
|
|
Jag skulle ta en weekend här i Sverige. Boka tåg långt innan (3 månader) samt titta vart det finns weekenderbjudanden. En spahelg någonstans i Sverige skulle inte jag tycka vara så fel. Dessutom kan ni ju ägna mycket mera tid till varandra jämfört med en ny stad med en massa sightseeing.
|
|
|
|
|
|
|
Visst kan man åka med Ryan air, men en weekend kostar lite pengar även om flygbiljetten är billig. Åker man tillsammans kanskeman inte heller vill inkvarteras i ett vandrarhem med 10-salar  På det hela taget tycker jag det är lättare att leva billigt om det är varmt, Nice kanske?
|
|
|
|
|
|
|
ServaMeServaBote skrev:Mitt tips att kolla in http://book.wizzair.com/...d=clear&language=SE De har en hel del billiga flygbiljetter, bl.a. till Budapest som är en perfekt stad att utforka på en weekend. En del biljetter ligger på runt 100-lappen. Blir sugen på att resa bara jag ser de låga priserna  Jag har själv varit på en Spa-weekend i Budapest och genomförde många prisvärda skönhetsbehandlingar. I övrigt är det en stad med mycket kulturhistoria och är väl värt ett besök. Tack för tipset! Budapest står numer på min lista för platser jag vill åka till!!
|
|
|
|
|
|
|
Åk till Krakow! Ett annorlunda vackert samt väldigt billigt resmål. Ett extra plus i kanten är ju att det inte ligger särskilt långt från Sverige heller och det går att ta sig dit billigt med exv Ryanair eller Wizzair. Boende finns det gott om att boka via internet. Krakow passar sig bäst om ni vill unna er själva matupplevelser, härliga cafébesök samt strosa omkring. Shoppingen är uppriktigt sagt inte särskilt mkt att hurra för. Men åk till Krakow om ni vill ha råd att njuta av restaurangbesök som skulle kostat skjortan och lite till hemma!
|
|
|
|
|
|
|
själv ska jag äka till paris med några kompisar om 3 veckor. Vi fick betala 568 kr för tur o retur biljetter på rainair. Riktigt billigt !!
|
|
|
|
|
|
|
nati skrev:Åk till Krakow! Ett annorlunda vackert samt väldigt billigt resmål. Ett extra plus i kanten är ju att det inte ligger särskilt långt från Sverige heller och det går att ta sig dit billigt med exv Ryanair eller Wizzair. Boende finns det gott om att boka via internet. Krakow passar sig bäst om ni vill unna er själva matupplevelser, härliga cafébesök samt strosa omkring. Shoppingen är uppriktigt sagt inte särskilt mkt att hurra för. Men åk till Krakow om ni vill ha råd att njuta av restaurangbesök som skulle kostat skjortan och lite till hemma! Jag har alltid velat åka till krakow fast det känns som om det är "fattigt". Landet har ingen bra status. Hur är det där igentligen? Finns det bra shopping och bra uteställen?
|
|
|
|
|
|
|
Mitt tips är Prag! Ryanair flyger som till många andra ställen väldigt billigt dit. Även bra hotell var billigt. Och det är en väldigt fin stad.
|
|
|
|
|
|
|
Håll er i Sverige, ta en billig tågresa boka in på ngot fint och billigt hotell tex med coop-checkar dvs 2 nätter under 1400 kr, ät gott och bara njut. Malmö eller Göteborg är trevliga städer att åka till.
|
|
|
|
|
|
|
Jag kan rekommendera Riga. Det är en mysig och trevlig stad. Bland annat så gillar jag marknaden som finns där, stor och kul!
Det är relativt billigt att leva där och finns mycket att se.
Fast, det kanske är finast att se Riga på sommaren.. finns många grönområden som jag gillar.. men på hösten vet jag inte om det är så kul?!
|
|
|
|
|
|
|
Jag tycker att Paris eller Barcelona kan vara bra!  eller vilken storstad som helst kanske.. beror lite på vad ni vill göra. Men i Barcelona finns det allt möjligt, det är nära till stan och stranden på samma gång! och om man köper tunnelbana kort så är det hur lätt som helst att ta sig runt i staden. Samma saker gäller för Paris. Sedan är ett smart tips att söka på blocket eller liknande ställen efter lägenheter som man kan hyra, brukar vara billigare än hotell. Och om det är så att man hittar en lägenhet så kan man leta efter någon flyg, brukar finnas billiga.
|
|
|
|
|
|
|
Hej! Ibland kan man ha tur, för 2 år sen fixade jag en resa till Dublin för 2 personer, t/r med SAS o 2 nätter på hostel för 2700 kr för båda! Helt perfekt. Ryan air är billigast ibland, men jämför med andra bolag, tex SAS kan ha bra erbjudannden emellanåt. Dublin är ganska okej prisläget
|
|
|
|
|
|
|
Måste ni flyga ? Jag tipsar lika som "taggen76", ta tåget till en intressant stad i Sverige. Utnyttja coop -checkar eller liknande, finns många billiga och bra hotell . Var med varandra , njut och framförallt LEV !
|
|
|
|
|
|
|
Om ni inte verkligen måste flyga kan jag tipsa om att ta en kryssning till Finland. Det är inte så himla dyrt och Helsingfors är jättefint!
|
|
|
|
|
|
Reseforum
»
Europa
»
Övriga länder i Europa
»
Billig och upplevelsebar weekend
Gå till
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|