Användarnamn: Lösenord:    
2 Sidor12>
Markera som favorit
Ståplatser i flyg
Baklava1 Offline
#1 skrivet : den 3 november 2010 15:56:03
Gick med: 2010-10-05

Har läst lite artiklar i webben om att vissa flygbolag (bla Ryan Air) planerar att införa ståplatser i flyg.

Skulle ni kunna stå under en hel flygplansresa bara för att biljetten blir några hundralappar billigare? Vad tycker ni om det?

ThumbDown för mig...
koohinoora Offline
#2 skrivet : den 3 november 2010 17:51:37
Gick med: 2010-10-04

Beror helt och hållet på vart och hur långt jag skall resa. Men förmodligen skulle jag nog hellre betala några hundralappar extra för att få sitta ner och ha det skönt hela resan. Menar borde man inte bli trött i benen? Eh?
torbjorn Offline
#3 skrivet : den 3 november 2010 19:13:18
Gick med: 2010-10-11

Det är ett urdumt påhitt ! Hur blir det med säkerheten då ? Enligt alla genomgångar före start, så ska man sitta fastspänd och böja sig framåt när det blir allvar, eller ? Det börjar att likna ett tivoli. Om man tänker på hur många variationer av karuseller det finns .
Larsson4 Offline
#4 skrivet : den 3 november 2010 19:59:19

Oj! jag tror inte att de kommer få införa ståplatser, det kan inte vara speciellt säkert att stå upp i ett flygplan!!! OM det nu blir så att de inför detta skulle jag kunna tänka mig att prova på det, bara för att se hur det går till och hur sjutton dom tänkt.. men endast om restiden är mindre än 2 timmar.
freisan Offline
#5 skrivet : den 3 november 2010 20:18:25

Det där med ståplatser är nog mest en PR-ploj från ett visst flygbolag för att få mer publicitet.... Tror inte att det kommer att bli tillåtet med tanke på säkerhetskraven
ulrikah Offline
#6 skrivet : den 3 november 2010 21:50:57

Det låter ju fullständigt vansinnigt! Säkerheten måste ju minska markant, jag skulle aldrig boka en ståplats, det är ett som är säkert!
Tänk att stå i mittgången och det kommer luftgropar mm, när vi flög till spanien en gång var det världens oväder, då hade jag inte velat stå upp..
Viktor Offline
#7 skrivet : den 4 november 2010 10:12:56
Gick med: 2010-10-26

Kan ju inte stämma! Måste ju bryta mot alla lagar o regler om säkerhet. Tur att företag inte kan göra vad dom vill!
koohinoora Offline
#8 skrivet : den 4 november 2010 21:20:42

Läste en artikel om det : http://www.aftonbladet.s.../flyg/article7404388.ab

Som det ser ut verkar de ju ändå vidtagit vissa säkerhetsåtgärder, men som ni sagt tidigare de säger ju vid start att man ska sitta fast spänd osv.
Ullis100 Offline
#9 skrivet : den 4 november 2010 21:55:33
Gick med: 2010-11-04

Skulle inte kunna tänka mig att stå en hel resa. Trångt som det är i flygplan.
deniz_dalgici Offline
#10 skrivet : den 5 november 2010 14:22:14
Gick med: 2010-10-12

tycker oxå att idén suger me tanke på säkerheten...men OM det nu inte skulle finnas säkerhetsrisker (vilket jag vet att det gör) så tycker jag annars att d e en ok idé..vissa gör ju vad som helst för att betala billigare så låt dem stå om de vill..
freisan Offline
#11 skrivet : den 10 november 2010 11:17:57

Jag står själv intryckt som en packad sill på tåg varje morgon och kväll till och från jobbet, så det kanske inte är så stor skillnad egentligen? ;-)

vafalls Offline
#12 skrivet : den 11 november 2010 12:24:15
Gick med: 2010-11-11

Det beror på flygtiden. Är det en väldigt kort resa skulle jag kunna göra det. Är resan längre skulle jag inte göra det, pengar är faktiskt inte allt och det kan vara värt att vara pigg när man kommer fram. Man vill ju hinna med så mycket på den korta tid man har semester och då vill man inte landa med trötta fötter det första man gör.
amicella Offline
#13 skrivet : den 13 november 2010 21:43:51

Tycker det låter äventyrligt med ståplatser, men varför inte egentligen? När man startar och landar ser jag det som ett problem att stå men inte när man befinner sig i luften. Jag menar jag står ofta på tåget när jag pendlar till mitt jobb på vardagarna, eftersom det är för mycket folk och för korta tåg, då är det verkligen ingen som bryr sig om säkerheten längre, och det kan hända fruktansvärda olyckor på detta sätt också.
virvelflickan Offline
#14 skrivet : den 17 november 2010 09:34:10

Ståplatser är inget jag tror på. Ska folk stå i gångarna då eller? Kul för dom som sitter ned... måste bli lite halvjobbigt när man ska ta sig till toaletten... Smile

Jag tror det är ett pr trick!
Cicci475 Offline
#15 skrivet : den 17 november 2010 18:21:56
Gick med: 2010-11-17

Jag som har väldigt lågt blodtryck skulle definivt inte klara av att stå upp några längre stunder, kan knappt stå still i köerna i kassan i mataffären.

Sen undrar jag över det här med säkerheten.. Undrar om de tänkt ha ett utrymme i planet utan stolar?
mariiie Offline
#16 skrivet : den 19 november 2010 23:46:44
Gick med: 2010-11-12

Låter heldumt!! Som nån slags åkattraktion på liseberg/gröna lund!!

Nee, sitta ner vill man göra!!
Lurvaslurinng Offline
#17 skrivet : den 30 november 2010 12:18:55

Baklava1 skrev:
Har läst lite artiklar i webben om att vissa flygbolag (bla Ryan Air) planerar att införa ståplatser i flyg.

Skulle ni kunna stå under en hel flygplansresa bara för att biljetten blir några hundralappar billigare? Vad tycker ni om det?

ThumbDown för mig...

Någon som har länk till denna artikel? Låter inte riktigt rimmligt att ha ståplatser? Ser inte hur det skulle fungera så skulle gärna vilja ha en länk till artikeln å se hur det har tänkt sig.
Lurvaslurinng Offline
#18 skrivet : den 30 november 2010 13:03:19

koohinoora skrev:
Läste en artikel om det : http://www.aftonbladet.s.../flyg/article7404388.ab

Som det ser ut verkar de ju ändå vidtagit vissa säkerhetsåtgärder, men som ni sagt tidigare de säger ju vid start att man ska sitta fast spänd osv.

Läste länken nu. Fy då säger jag bara! Det ska bara tjänas pengar på allt. Jag tycker det är sjukt att dom ska ha toaavgift på planet. Jamenar den som glömmer småpengar ska den inte få använda toan? Känns som det bara blir krångligt.

Sen gillar jag inte ståplatserna. Dom ser läskiga ut, och inte alls säkra enligt min mening. Känns som att de skulle vara drygt att stå så där en hel resa. Hoppas inte dom får egenom detta
unixfood Offline
#19 skrivet : den 30 november 2010 21:23:53

Det var ett mycket konstigt förslag, håller med om säkerheten men det beror ju helt på hur långt man måste stå.

Jag skulle nog kunna tänka mig att stå om det är en relativ kort resa... men precis som någon annan skrev så skulle jag kanske lägga till lite för att få sitta på en långresa.

Förslaget i sig är ju faktiskt rätt kul när man tänker på det. Jag menar det finns ju redan så att man kan stå på både buss och tåg, visserligen till vanligt pris men de flesta av oss går ju med på att åka med fast alla sittplatser är upptagna och vi måste stå.
Lurvaslurinng Offline
#20 skrivet : den 30 november 2010 21:32:45

unixfood skrev:
Det var ett mycket konstigt förslag, håller med om säkerheten men det beror ju helt på hur långt man måste stå.

Jag skulle nog kunna tänka mig att stå om det är en relativ kort resa... men precis som någon annan skrev så skulle jag kanske lägga till lite för att få sitta på en långresa.

Förslaget i sig är ju faktiskt rätt kul när man tänker på det. Jag menar det finns ju redan så att man kan stå på både buss och tåg, visserligen till vanligt pris men de flesta av oss går ju med på att åka med fast alla sittplatser är upptagna och vi måste stå.

Ja de är sant att vi går med på det på tåg och buss. Fast lite jobbigt är det ju att stå där också. Jag kan tänka mig att det är mycket jobbigare på ett plan en på bus och tåg.- För då kan man ju sätta sig om någon hoppar av. På ett flyg blir ju aldrig någon plats ledig.

Jag hade inte velat stå på plandet. Tycker inte att de är värt det. Borde får väligt ont i benen efter kort tag.
Användare som läser tråden
Gäst
2 Sidor12>
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)