Användarnamn: Lösenord:    
Ta bort från favoritlistan
De nya flygplanen hos Norwegian (Boing 737-800W)
Andreas Offline
#1 skrivet : den 29 mars 2011 10:38:08
Gick med: 2003-08-09

Sitter just nu uppe i luften i ett av Norwegian nyaste flygplan ett Boeing 737-800W och testar deras trådlösa bredband. Enligt Bredbandskollen.se så tar jag just nu emot med en hastighet på 6.48 Mbit/sek och kan skicka med en hastighet på 0.19 Mbit/sek (deras bredbandsleverantör verkar förövrigt vara Hughes Network System). Det är ju helt ok eftersom det är gratis. Nu vet jag visserligen inte om det kommer att förbli gratis men så länge det är det så är det helt klart en konkurrensfördel jämtemot de andra flygbolagen. Bra jobbat!

I övrigt är detta nya flygplan riktigt trevlig, en rolig detalj var att säkerhetsinformationen innan flygningen var på en liten skärm som fälldes ner från taket. Informationen var tydlig och lättbegriplig, förmodligen mycket bättre än om en norska skulle försöka prata svenska i alla fall Smile. Dessa småskärmar sitter ovanför var tredje säte och visar just nu tecknade filmer så som Road-runner och Fåret Shaun.
amex Offline
#2 skrivet : den 4 oktober 2011 12:13:09
Gick med: 2011-10-03

Jag har flygit flera gånger med Norwegian (dock inte med det nyaste planet) och tycker jättemycket om dem! Har aldrig varit med om några förseningar och även kommit fram tidigare än planerat Smile
Användare som läser tråden
Gäst
Ta bort från favoritlistan
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)