Användarnamn: Lösenord:    
2 Sidor<12
Markera som favorit
NEW YORK CITY
unixfood Offline
#21 skrivet : den 18 oktober 2010 20:54:46
Gick med: 2010-10-04

Hej hej!

Vad många bra tips man får här, tack alla!

Jag undrar om det är någon som vet något bra matställe, läste om tips om en sushi restaurang men jag är inte så mycket för sushi.

Ska snart till NYC och Manhattan, därför jag undra. Förra gången vi var där så blev jag helt såld på staden, Manhattan är ju litet men allt som är där är ju galet stort.

Vi var på många turistställen, håller med om att ESB är ett måste!
bjorne Offline
#22 skrivet : den 20 oktober 2010 19:55:07
Gick med: 2010-10-19

Jag tyckte att man fick bättre utsikt över stan från Rockefeller centrum, plus att man fick se ESB från den i solnedgången. De fixar belyssning i olika färger på ESB beroende på årstiden. sedan tycker jag att Harem är ett måste en söndag morgon. Många kyrkor där har så vacker gospel
alisa Offline
#23 skrivet : den 21 oktober 2010 19:57:48

bra tips man fick gär. =D har som en dröm att åka till new your men när den drömmen blir sann är en annan fråga Sad men längta kan man
marcoba Offline
#24 skrivet : den 21 oktober 2010 20:23:40
Gick med: 2010-10-05

Oj man måste verkligen prova all mat de erbjuder Smile Allt från pizza till sushi, jättegott och jättefräscht! Längtar tillbaka dit så fort jag tänker på det... Mums..! Jag förstår varför många amerikanare är feta haha.
karlo21 Offline
#25 skrivet : den 21 oktober 2010 21:29:57

Är det mycket som vi här i Sverige missar med att inte vara där?
Har funderat på att plugga ett halvår i New York.
Är det verkligen så stora skillnader med vårt egna lilla Sverige?
Låter nästa som om det är ett riktigt paradis.

Känns lite som om jag går miste om en liten bit av livet med att bo kvar här i Sverige Sad
kirkinen Offline
#26 skrivet : den 23 oktober 2010 17:22:30
Gick med: 2010-10-23

Jag var i New York förra hösten och kan bara ge tips om att sk weekendresor som en del resebyråer säljer inte är att rekommendera. Vi var där en vecka och jag kände mig nätsan stressad för det är SÅ mycket man vill hinna se och göra, speciellt om det är första gången man är där. 10 dagar kanske skulle räcka.

Sen finns det ett stort varuhus som heter century 21 eller något liknande och de hade SUPERpriser på märkesvaror. Köpte med mig massor av böcker, väskor, parfym och kläder. Smile
Citruz Offline
#27 skrivet : den 24 oktober 2010 15:32:18
Gick med: 2010-10-24

Något som man absolut inte får missa är en tripp ut till Frihetsgudinnan, lite cheesy och oväntat kanske men det är värt det och det var en riktig upplevelse. Ta också chansen att åka förbi Ellis Island och se hur immigranterna blev kontrollerade när de först anlände till USA. Väldigt bra och känslosam resa. Det får man inte missa! Var dock där i tid och köp biljetter tidigt om man vill upp i själva statyn och kolla, det är nämligen begränsat antal biljetter varje dag.
matecharlie Offline
#28 skrivet : den 24 november 2010 20:06:12
Gick med: 2010-10-27

En kompis till mig som sysslar med släktforskning var väldigt nöjd med besöket i immigrantmuseet på Ellis island. Så jag får väl också rekommendera det till alla som är intresserade av historia och till de som har haft släkt som åkt över till Amerika. Sedan har flera jag pratat med varit imponerad över alla skyskrapor, Central Park och utsikten från Empire state building. Hade gärna velat åka dit själv någon gång.
revben Offline
#29 skrivet : den 25 november 2010 18:16:33
Gick med: 2010-10-08

När jag var i New York besökte jag Empire State Building nattid, med utsikt över hela New York. Det var något utav det vackraste jag sett, så det rekommenderas varmt!
Användare som läser tråden
Gäst
2 Sidor<12
Markera som favorit
Gå till  
Du kan inte skapa nya trådar i detta forum.
Du kan inte svara på trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum.
Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

merVäder.se | Väderprognos, väderkarta, 5 & 10-dygnsprognos

Annonsera på Resejournalen
  Kontakta oss / Rapportera fel © Copyright 2003-2011 Resejournalen (Version 3.5.15)